کد خبر : 41865

آخرین وضعیت اجرای طرح پتروالفین پتروشیمی فن‌آوران

پتروتحلیل-مدیرعامل تاپیکواعلام کرد: اختلافات مالی بر سر زمین اجرای این طرح با شرکت ملی صنایع پتروشیمی حل شده است.

 محمود مخدومی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح پترواولفین پتروشیمی فن آوران، گفت: اجرای این طرح پتروشیمی منتفی نیست و هم اکنون مطالعات جدید امکان سنجی (FS) این پروژه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با اعلام اینکه با انجام مطالعات جدید امکان‌سنجی (FS) تغییری در تناژ طرح نخواهد شد، تصریح کرد: در مطالعات جدید آخرین وضعیت افزایش قیمت تجهیزات، خرید لایسنس، فروش و بازار صادراتی محصولات تولیدی و ... مورد ارزیابی و مطالعات جدید قرار می گیرد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص اختلافات مالی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر سر زمین ساخت طرح جدید پترواولفین پتروشیمی فن آوران هم اظهار داشت: اختلافات مالی بر سر زمین با شرکت ملی صنایع پتروشیمی به طور کامل حل و فصل شده و مشکل تامین زمین وجود ندارد.

به گزارش اپیک، بر اساس آخرین گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، طرح پترواولفین پتروشیمی فن آوران در قالب پروژه جی.تی.ایکس از ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و ۳۵۵ هزار تن محصول برخوردار است.

در صورت ساخت و بهره برداری از این طرح با تکمیل زنجیره متانول، محصولات جدیدی همچون اتیلن، پروپیلن، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین و ... تولید و روانه بازار داخلی و خارجی خواهد شد.

 

ارسال نظر