کد خبر : 42177

رکود شدید در حلقه میانی پتروشیمی ها و بازار؛

فروش اعتباری پتروشیمی ها به صنایع پایین دست گره گشا است

مشکل اصلی پی وی سی سازها در حال حاضر رکود بازار داخل است، به خصوص در بخش عمران، ساختمان سازی، کشاورزی و صنایع تکمیلی که حلقه میانی بین پتروشیمی ها و بازار، رکود شدیدتر شده است

فروش اعتباری پتروشیمی ها به صنایع پایین دست گره گشا است

پتروتحلیل- رییس انجمن لوله و اتصالات پی وی سی معتقد است؛ رکورد بازار پی وی سی ناشی از رقابت های ناسالم گذشته در بورس کالا است.

مهندس متوسلیان در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل» افزود: معاملات گذشته پی وی سی در بورس کالا با رقابت ۱۵۰ درصدی، ضربه شدیدی به این صنعت وارد کرد به طوری که بخشی از این رکود و گرانی اتفاق افتاده ناشی از معاملات حدود دو ماه گذشته است.

وی در رابطه با چگونگی مقابله پتروشیمی ها با تحریم نیز افزود: مجتمع ها در زمان تحریم به طور طبیعی با مشکلاتی مواجه هستند ولی به دلیل نیاز منطقه به صنعت پی وی سی این محصولات با روش های متعدد صادر می شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی پی وی سی سازها در حال حاضر رکود بازار داخل است، به خصوص در بخش عمران، ساختمان سازی، کشاورزی و صنایع تکمیلی که حلقه میانی بین پتروشیمی ها و بازار، رکود شدیدتر شده است.

مهندس متوسلیان معتقد است؛ فروش اعتباری به واحدهای تولیدی صنایع پایین دست و تخفیف پتروشیمی ها به تولیدکنندگان در شرایط حال حاضر می تواند گره گشا باشد، زیرا در شرایط فعلی اکثر صنایع پایین دست توان‌ خرید مواد اولیه را ندارند.

وی گفت: در شرایطی که بازار و بورس کالا بارها افزایش قیمت مواد اولیه را تجربه کرده و درآمد مردم ثابت باقی مانده است، تنها کاهش قیمت مواد اولیه باعث ایجاد رونق دوباره در بازار خواهد شد.

مهندس متوسلیان در پایان افزود: تامین منابع مالی برای واحد های تولیدی با نرخ مناسب و اعتباری کردن خرید مواد اولیه نیز از روش های مناسب برای کاهش رکود و از سر گیری معاملات است.

ارسال نظر