کد خبر : 40542

امروز در بازار سهام تشکیل شد؛

صف خرید میلیونی در پالایشی ها

معاملات امروز بورس در حالی آغاز شد که دیروز در دیدار مدیران ارکان بازار سرمایه با وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان نگاه دولت به بازار سهام را مثبت دانست و از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار حمایت کرد

صف خرید میلیونی در پالایشی ها

معاملات امروز بورس در حالی آغاز شد که دیروز در دیدار مدیران ارکان بازار سرمایه با وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان نگاه دولت به بازار سهام را مثبت دانست و از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار حمایت کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، با اعلام حمایت دولت از بازار سرمایه امروز شاهد شکل گیری روند مثبت به نسبت پرقدرت تری در بورس هستیم که گروه پالایشی با تشکیل صف های خرید میلیونی و افزایش حجم معاملات در اکثر نمادهای آن پیشتاز سایر گروه ها شده است.

بدین ترتیب، به مدد شکی گیری این فضای مثبت در تالار شیشه ای، شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی معاملات با 469 واحد افزایش رو به رو شده که مجموعه های پالایشی و پتروشیمی بیشترین وزن را در این صعود اعمال کرده اند؛ بطوریکه در رأس همه سهم ها نماد معاملاتی «پارسان» با رشد قیمت تا سقف دامنه مجاز روزانه، 88 واحد از افزایش این نماگر را موجب شده است.

«شبندر» نیز به عنوان لیدر گروه پالایشی عمل کرده و در حالی که بیش از 18 میلیون از سهام آن در بازار مورد داد و ستد قرار گرفته با صف خرید 20 میلیون سهمی نیز روبه رو است.

سایر نمادهای گروه نیز لیدر خود را در این روند صعودی و مثبت با حجم معاملاتی میلیونی همراهی می کنند. گرچه در برخی از نمادهای گروه پالایشی شاهد عرضه صفوف خریداران هستیم. اما روند قیمت سهام همچنان در آستانه مثبت حداکثری پیگیری می شود.

البته «شپنا» با 44 میلیون سهم معامله شده و «شتران» با 32 میلیون سهم معامله شده به ترتیب بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داده اند.

 

ارسال نظر