کد خبر : 40518

سه پالایشگاه شفاف سازی کردند؛

عدم امکان ارایه صورت های مالی به دلیل تاخیر پالایش و پخش در اعلام نرخ ها

شرکت های پالایش نفت تهران، تبریز و بندرعباس طی صدور اطلاعیه های شفاف سازی از عدم امکان تهیه و ارایه گزارشات مالی در عملکرد دوره شش ماهه نخست سال مالی 96 خبر دادند

عدم امکان ارایه صورت های مالی به دلیل تاخیر پالایش و پخش در اعلام نرخ ها

شرکت های پالایش نفت تهران، تبریز و بندرعباس طی صدور اطلاعیه های شفاف سازی از عدم امکان تهیه و ارایه گزارشات مالی در عملکرد دوره شش ماهه نخست سال مالی 96 خبر دادند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طی شفاف سازی های منتشر شده توسط سه مجموعه «شتران»، «شبریز» و «شبندر» آمده علی رغم پیگیری های مکرر و عدم دریافت اطلاعات کامل در خصوص میزان و نرخ فروش فرآورده ها و همچنین نرخ خوراک دریافتی، در حال حاضر امکان تهیه گزارش های عملکرد واقعی شش ماهه میسر نیست.

در این راستا این شرکت ها طی ارسال نامه ای به شرکت ملی پالایش و پخش تسریع در ارایه اطلاعات را درخواست کرده اند.

این گزارش می افزاید، با توجه به تاخیر شرکت ملی پالایش و پخش در اعلام نرخ و میزان فروش فرآورده ها و همچنین نرخ خوراک دریافتی شرکت های پالایشی انتظار می رود سایر شرکت های این گروه نیز به زودی نامه های شفاف سازی خود را مبنی بر عدم امکان ارایه اطلاعات مالی عملکرد نیم سال اول سال مالی جاری راهی کدال کنند. اتفاقی که هر ساله و در زمان ارایه اطلاعات عملکردی در این گروه مشاهده می شود و به دلیل تاخیر در ارایه صورت های مالی عملکردی، سهام آنها را با ابهام مواجه می سازد.

شایان ذکر است، با توجه به این شفاف سازی ها و به دلیل ابهامی که نسبت به میزان تحقق سود و عملکرد این دوره مالی پالایشی ها ایجاد شده، هم اکنون روند معاملات سهام این گروه با دامنه نوسان منفی قیمت ها مواجه است.

 

ارسال نظر