کد خبر : 40506

رشد شاخص بورس به تبعیت از پالایشی ها

معاملات اولین روز از هفته جاری در حالی آغاز شده که روند قیمتی سهام شرکت های گروه فرآورده های نفتی مثبت و صعودی بوده و شاخص بورس نیز به مدد این گروه با افزایش رو به رو شده است

رشد شاخص بورس به تبعیت از پالایشی ها

معاملات اولین روز از هفته جاری در حالی آغاز شده که روند قیمتی سهام شرکت های گروه فرآورده های نفتی مثبت و صعودی بوده و شاخص بورس نیز به مدد این گروه با افزایش رو به رو شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، شرکت های گروه پالایشی بورس امروز در حالی معاملات سهام خود را نظاره گر هستند که حاکمیت فضای مثبت بر این گروه موجب حرکت دسته جمعی آنها در مدار صعودی شده است.

بطوریکه تا زمان تهیه این خبر شرکت پالایش نفت تهران بیشترین تأثیر مثبت را بر رشد شاخص بورس اعمال کرده و با رشد قیمت سهام خود این نماگر را 53 واحد بالا برده است.

هم گروهی اصفهانی «شتران» نیز با معامله در دامنه نوسان مثبت قیمت سهام خود توانسته رقم این نماگر را حدود 38 واحد افزایش دهد. بطوریکه قیمت سهام پالایش نفت اصفهان با معامله در محدوده قیمتی 3447 ریال شاهد نوسان مثبت 2.5 درصدی بوده و بر نماگر بازار سهام اثر مثبت اعمال کرده است.

پالایش نفت تبریز و بندعباس نیز به ترتیب 22 و 14 واحد از رشد شاخص بورس را به دوش کشیده اند تا برآیند این نماگر 302 واحد افزایش باشد.

البته نمادهایی از گروه فولادی و سنگ آهنی و نیز «پارسان» به عنوان هلدینگ گروه پتروشیمی در این رشد شاخص بورس نقش داشته اند.

اثر مثبت پتروشیمی ها بر شاخص «آیفکس»

براساس این گزارش، شاخص بازار فرابورس نیز با تاثیرپذیری از روند مثبت قیمت سهام تعدادی از سهام گروه پتروشیمی از جمله «مارون»، «زاگرس»، «خراسان» و نیز سهام پالایش نفت لاوان و چند نماد از گروه های دیگر، توانسته نسبت به روز معاملاتی قبل افزایش را تجربه کند.

 

ارسال نظر