کد خبر : 11193

عرضه اولیه نفت سپاهان هفته آینده انجام می‌شود

معاون بازار شرکت بورس با بیان اینکه این هفته سهام بار اولی در بورس عرضه نخواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی برای ورود نفت سپاهان در هفته آینده نهایی شده و ۲ شرکت دیگر در نیز در آستانه درج در بورس است.

علی صحرایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه در هفته جاری عرضه اولیه سهام، نداریم، گفت: عرضه اولیه سهام شرکت نفت سپاهان این هفته منتفی است. وی درباره زمان عرضه اولیه سهام نفت سپاهان در بازار اول بورس، افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای ورود نفت سپاهان برای هفته آینده نهایی شده است.

معاون بازار شرکت بورس تصریح کرد: شرکت مواد شوینده پاکشو و یک هلدینگ سیمانی نیز در حال تکمیل مدارک و درج در یکی از نرخ‌های بورس است. وی افزود: عرضه اولیه تیپیکو نیز در هفته جاری انجام شد و برای اینکه ۲ عرضه اولیه در یک هفته نباشد، عرضه نفت سپاهان به هفته آینده موکول شده است.

شرکت نفت سپاهان (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۷ توسط صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با هدف ساخت روغن‌های پایه و سرمایه اولیه ۶۰۰ میلیارد ریال تأسیس شد؛ پیش از آن تحت پوشش شرکت ملی نفت ایران و به نام مجتمع کارخانجات روغن سازی پالایشگاه اصفهان در دی ماه ۱۳۷۱ فعالیت خود را آغاز کرده بود که در راستای سیاست خصوصی سازی صنایع دولتی واگذار و از آن پس به شرکت نفت سپاهان تغییر نام یافت.

طیف گسترده‌ای از فرآورده‌های روان‌کاری شامل انواع روغن‌های موتوری اعم از بنزینی، دیزلی، گازسوز، روغنهای دنده خودرو، روانکارهای صنعتی، گریس، ضدیخ، پارافین مایع اسلاک واکس، پارافین واکس و روغن پایه، تولیدات نفت سپاهان را تشکیل می‌دهند. بنابراین گزارش، هفته آینده ۱۰ درصد از سهام شرکت نفت سپاهان در بورس اوراق بهادار عرضه اولیه می‌شود.

ارسال نظر