کد خبر : 7994

تحریم گازی ایران در دریای شمال لغو شد

دولت انگلیس از لغو تحریم میدان گازی رهوم که بخشی از مالکیت آن در اختیار ایران قرار دارد خبر داد و اعلام کرد: درآمد ایران از فروش گاز این میدان را در حسابی غیرقابل برداشت واریز خواهد کرد. به گزارش رویترز، انگلیس ممنوعیت برداشت از میدان گازی "رهوم" در دریای شمال که با مالکیت مشترک بریتیش پترولیوم و شرکت نفت ایران است را لغو کرد.

وزارت انرژی انگلیس دلیل تصمیم خود درباره میدان گازی فوق که از سال ۲۰۱۰ به دلیل تحریم شرکت‎های ایرانی توسط اتحادیه اروپا متوقف شده بود را جلوگیری از تخریب محیط و خود میدان معرفی کردند.

وزارت انرژی انگلیس با اعلام خبر فوق گفت به دلیل نوع طراحی، در صورت توقف عملیات به صورت دائمی، با توجه به دما و فشار بالای میدان، به محیط زیست آسیب می زد. میدان گازی رهوم حدود ۴ درصد تولید گاز انگلیس در اکتبر ۲۰۱۰ بود. این میدان از دسامبر ۲۰۰۵ به بهره برداری رسیده بود و ساخت آن ۳۵۰ میلیون پاوند (۵۶۵٫۶ میلیون دلار) هزینه داشته است.

شرکت انگلیسی بریتیش پرترولیوم اعلام کرد هنوز زمان دقیق آغاز مجدد کار آن مشخص نیست. سخنگوی شرکت گفت: "در انتظار دریافت مجوز نهایی در هفته‎های آینده هستیم تا بتوانیم اقدامات لازم را برای راه اندازی مجدد میدان انجام دهیم." به نوشته رویترز: "تحریم‎های اتحادیه اروپا -از جمله شرکت نفت ایران- همچنان برقرار است و دولت انگلیس، درآمد مربوط به شرکت نفت ایران از فروش گاز را در حسابی غیرقابل برداشت واریز خواهد کرد."

ارسال نظر