کد خبر : 7910

رکود ادامه دار در بازار پی وی سی

بازار پی وی سی همچنان در رکود به سر می برد. از سوی دیگر با توجه به فعالیت حداقلی پتروشیمی های تولیدکننده پی وی سی، میزان خریدها طی یک ماه گذشته کاهش چشمگیری یافته است. به گزارش پتروتحلیل و به نقل از ایرانی، تاجر بازار پی وی سی، در حال حاضر معامله پی وی سی با ضعف در بازار داخل همراه است و در نتیجه قیمت ها هم تغییر محسوسی در این مدت نداشته است. این در حالی است که پتروشیمی غدیر پیش تر ۴۰۰ تن پی وی سی در روز تولید می کرد، اما در حال حاضر تولید این مجتمع با ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت به دلیل نبود کاتالیست انجام می شود. البته گفته می شود کاتالیست این مجتمع هفته آینده به مجتمع خواهد رسید.

در همین حال ایرانی به تحویل های با تاخیر پتروشیمی اروند اشاره می کند و می گوید: تحویل پی وی سی به خریداران یا با تاخیر انجام می شود و یا اینکه حجم بار کمتر از میزان خریداری شده از سوی معامله گران است. این موضوع سبب شده تا بخشی از پول واریزی توسط خریداران در این مجتمع بلوکه شود و پتروشیمی هم گر چه با نامه نگاری های شرکت ملی صنایع پتروشیمی قول پرداخت پول های واریزی را داده ، اما هنوز این موضوع عملی نشده است.

با این حال بیشتر کارشناسان بازار پی وی سی با توجه به تغییر قیمت ها در اوایل ماه ژانویه در بازارهای جهانی احتمال می دهند که بازار داخل هم از رکود خارج شود.

ارسال نظر