کد خبر : 5104

بازار پی وی سی در انتظار تعیین تکلیف صادرات

در حالی عرضه گریدهای متفاوت پی وی سی امروز در بورس کالا با بی رغبتی معامله گران مواجه شد که بازار آزاد این کالاها هم طی دو هفته اخیر با رکود همراه بوده و تغییری در قیمت ها مشاهده نشده است.

به گزارش پتروتحلیل و به نقل از ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی در روزهای اخیر مبادلات پی وی سی به سختی انجام می شود و بازار در رکود فرو رفته است. این در حالی است که به گفته کارشناسان بازار، صادرات پی وی سی بدون متولی است و گر چه پیش تر صادرکنندگان می توانستند از معافیت ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین جوایز صادراتی استفاده کنند، اما در حال حاضر این شرایط برای صادرکنندگان صادق نیست. از سوی دیگر هنوز در دولت جدید صادرات پی وی سی تعیین تکلیف نشده است و از این رو بیشتر فعالان این بازار در انتظار تعیین تکلیف صادرات پی وی سی و همچنین مشخص شدن مبنای ارز در روزهای آینده هستند.

به گفته ایرانی، باید دید که دولت چه راه حلی برای صادرات بخش خصوصی و همچنین مبنای ارز صادرات طی هفته آینده ارایه خواهد داد، این در حالی است که گفته می شود هفته آینده در خصوص صادرات پی وی سی جلسه ای با حضور بورس، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.

با این حال در این روز ۱۵ هزارتن انواع گریدهای پی وی سی در بورس کالا با نرخ پایه هفته گذشته عرضه شد که تا کنون حجم بالایی از آن وارد زمان مچینگ شده است و بیشتر معامله گران معتقدند؛ به غیر از گرید ۵۷ پتروشیمی آبادان، گریدهای دیگر خریدار ندارد.

ارسال نظر