کد خبر : 42311

پتروشیمی امیرکبیر با دریافت تندیس سیمین ، عنوان واحد صنعت سبز کشور نام گرفت

پتروشیمی امیرکبیر با دریافت تندیس سیمین ، عنوان واحد صنعت سبز کشور نام گرفت

پتروتحلیل-پتروشیمی امیرکبیر به منظور توسعه پایدار و حفظ محیط زیست در ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور در سال 96، با دریافت تندیس سیمین صنعت سبز به عنوان واحد صنعت سبز کشور شناخته شد.

  به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، این شرکت به منظور توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، با اجرای مدیریت پساب، مدیریت هوا و مدیریت پسماند، کنترل و پایش های مداوم، تعریف پروژه های بهبود، حفظ و گسترش فضای سبز در سال 1396 موفق به دریافت عنوان واحد صنعت سبز و تندیس سیمین صنعت سبز کشور شد.

پتروشیمی امیرکبیر در این راستا اقدامات تآثیرگذاری در حفظ محیط زیست داشته که می توان به مواردی از جمله بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها، مدیریت بازیافت مواد زائد، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی اشاره کرد.

استقرار دفتر محیط زیست یا واحد HSE، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14000، اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS18000، استقرار سیستم پایش لحظه ای ( Online Monitoring )، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد از دیگر اقدامات پتروشیمی امیرکبیر برای حفظ محیط زیست می باشد.

از دیگر برنامه های انجام شده در واحد محیط زیست می توان ازُ مواردی همچون سازگاری با فرایند تولید پاک، رعالیتهای آموزشی به منظور ارتقاع دانش زیست محیطی کارکنان، رعایت کلیه استانداردهای زیست محیطی در بخش هوا ، صدا ، آب ، خاک ، پسماند و غیره یاد کرد.

بکارگیری فناوریهای نوین در کاهش و حذف آلاینده های خروجی از واحدهای صنعتی و خدماتی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب در صنایع و تجهیزات و استفاده از فناوری های نوین  و باز چرخانی آب در فرایند تولید از دیگر اقدامات پتروشیمی امیرکبیر در راستای حفظ محیظ زیست است.

گفتنی است، پیش از این پتروشیمی امیرکبیر در سال 87 موفق به دریافت لوح تقدیر صنعت سبز از سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و  همچنین تندیس نقره ای از پنجمین جشنواره اقتصاد سبز را نیز در این سال کسب کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر