کد خبر : 42195

رشد 169 برابری سود خالص پتروشیمی فناوران در شش ماه نخست سال

رشد 169 برابری سود خالص پتروشیمی فناوران در شش ماه نخست سال

 

پتروتحلیل-شرکت پتروشیمی فن آوران، در شش ماه نخست امسال با تحقق ۹۸۱ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، رشدی معادل ۹۵ درصد مدت مشابه سال قبل را به ثبت رساند و سود خالص ۶۴۴ میلیارد تومانی شش ماه نخست را از آن خود کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی تاپیکو، این شرکت در ادامه روند رو به رشد تولید و فروش محصولات خود، میزان ارزش فروش هفت ماهه محصولات خود را تا پایان مهر ماه ۱۳۹۷ به بیش هزار و سیصد و سی میلیارد تومان ارتقا داد که با احتساب فروش بیش از 225 میلیارد تومانی آبان ماه، این رقم به مجموع یک هزار و 561 میلیارد تومان در پایان آبان ۱۳۹۷ رسیده است.

فن آوران در سال گذشته ۵۲۴ میلیارد تومان سود خالص را محقق نمود که اینک در  ۶ ماهه سال ۹۷ به سودی بیش از کل سال قبل دست یافته است که با توجه به تولید مستمر هر سه واحد، پیش‌بینی‌ها از افزایش این رقم تا پایان سالجاری حکایت می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال فن آوران ، سهم عمده این رقم متعلق به فروش محصول متانول به ارزش ۱۳،۱۹۶،۶۲۱ میلیون ریال تا پایان آبان می باشد و محصولات اسید استیک و منو اکسید کربن به ترتیب با ارزش فروش ۲،۲۸۸،۵۱۵ میلیون ریال و ۱۱۲،۲۷۰ میلیون ریال در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است فروش محصول هیدروژن این شرکت نیز رقم ۱۴،۰۸۴ میلیون ریال ارزش آفرینی در ۸ ماه گذشته از سالجاری را حاکیست و در مجموع، سبد فروش محصولات تولیدی فن آوران، تحقق رقم۱۵۶۱ میلیارد ریالی را برای این شرکت به همراه داشته است.

در حوزه تولید محصولات علیرغم انجام اورهال۲۶ روزه این واحد در اردیبهشت ماه، در نه ماهه سال ۱۳۹۷ تولید محصول متانول پتروشیمی فن آوران، نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ افزایش چشم‌گیری داشته است؛ تا جایی که تولید این محصول از مدت مشابه سال قبل به میزان ۴ درصد و نسبت به برنامه مصوب ماهیانه ۲ درصد بالاتر رفته است.

در طی سال جاری، حداکثر رکورد تولید روزانه متانول به مقدار ۳۰۵۲ تن بالاتر از ظرفیت اسمی در آبانماه و همچنین حداکثر رکورد تولید ماهیانه در مرداد ماه ۹۷ به مقدار ۸۸۲۳۵ تن به دست آمده است.

همچنین افزایش تولید اسید استیک در نه ماهه سال ۹۷ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۸ درصد بالاتر بوده است.

افزایش تولید منواکسیدکربن در نه ماه ۱۳۹۷، زمینه ارتقای میزان ارسال منو اکسید کربن به پتروشیمی کارون را فراهم ساخته است بنحوی که پتروشیمی فن آوران نسبت به کل سال ۹۶ حدود ۲۲ درصد افزایش ارسال منواکسید کربن را به شرکت پتروشیمی کارون شاهد می باشد.

برآیند عملکرد و انطباق و عبور آن از برنامه های مدون مد نظر در سال ۱۳۹۷ در این شرکت حاکی از استمرار روند روبه رشد پیش رو می باشد که چشم انداز و افقی روشن را برای آحاد ذینفعان این شرکت مجسم می سازد.

 

 

 

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • Unknown
    0 0

    بالاخره 169 برابر یا 169 درصد؟