کد خبر : 41590

با حضور «روحانی» و «زنگنه»؛

3 طرح جدید پتروشیمی افتتاح می‌شود/ تولید اوره و متانول دوباره افزایش یافت/ ایران صاحب بزرگترین مجتمع اوره جهان شد

3 طرح جدید پتروشیمی افتتاح می‌شود/ تولید اوره و متانول دوباره افزایش یافت/ ایران صاحب بزرگترین مجتمع اوره جهان شد

پتروتحلیل-در شرایط فعلی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران حدود 62 میلیون و 150 هزار تن (بدون احتساب پتروشیمی تعطیل شده آلیانس) است که با بهره برداری از دو مجتمع تولیدی فاز سوم پتروشیمی پردیس و پتروشیمی مرجان این ظرفیت از مرز 65 میلیون و 550 هزار تن در سال عبور می کند.

بر این اساس به زودی فاز سوم پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 750 هزار تن اوره و آمونیاک و پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول و فاز اول پتروشیمی دماوند با حضور رئیس جمهوری و وزیر نفت مورد افتتاح رسمی قرار می‌گیرد.

با بهره برداری رسمی از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع به بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک منطقه خاورمیانه و جهان با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و 265 هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل می شود.

علاوه بر این، در شرایط فعلی ساخت و بهره برداری از سه طرح جدید تولید متانول شامل پتروشیمی کاوه با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون و 310 هزار تن متانول، پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید یک میلیون و 650 هزار تن متانول و فاز اول پتروشیمی بوشهر با ظرفیت تولید یک میلیون و 650 هزار تن متانول همگی با پیشرفت نزدیک به 100 درصد در حال انجام است.

در این راستا از 29 مرداد ماه امسال تولید تجاری متانول در پتروشیمی مرجان آغاز شده و با توجه به آماده نبودن فازهای دو و سه پتروشیمی دماوند، واحد تولید اکسیژن پتروشیمی مرجان به منظور تامین برخی از خدمات یوتیلیتی این مجتمع تابستان امسال به بهره برداری رسیده است.

هفته جاری همچنین فاز اول پتروشیمی دماوند شامل نیروگاه با ظرفیت تولید یک‌هزار و 900 مگاوات برق، واحدهای بخار، تاسیسات GIS و پست‌های انتقال برق افتتاح خواهد شد.

 

ارسال نظر