کد خبر : 41519

تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر در ایستگاه صحن علنی

تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر در ایستگاه صحن علنی

پتروتحلیل-سید مهدی فرشادان از بررسی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر در نشست علنی هفته جاری مجلس خبر داد و گفت: هلدینگ پتروشیمی باختر از 9 تا 11 پتروشیمی تشکیل و از اندیمشک شروع شده و تا آذربایجان غربی امتداد می یابد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوار پتروشیمی باختر در حال گسترش به سوی آذربایجان شرقی است، افزود: هلدینگ پتروشیمی باختر بزرگترین خط اتیلن جهان بوده که بیش از هزار و 400 کیلومتر است.

تصویب تحقیق و تفحص در دو کمیسیون صنایع و اقتصادی

وی با تاکید بر اینکه در موضوع زمان واگذاری پتروشیمی باختر ابهامات زیادی دارد، ادامه داد: به دلیل ابهامات در واگذاری تحقیق و تفحص از نحوه پتروشیمی باختر کلید خورد و در دو کمیسیون صنایع و اقتصادی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری تصویب شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پتروشیمی مرکز اعلام کرد که به دلیل کمبود منابع مالی و برای اینکه بتوان از منابع مالی که از محل واگذاری عاید پتروشیمی مرکز می شود مابقی پتروشیمی ها را سرپا نگه داشت و بدهی را سامان داد پتروشیمی کردستان واگذار شده است.

قسط های  واگذاری توسط خریدار  پرداخت نشده است

وی با بیان اینکه براساس بررسی ها پتروشیمی به صورت اقساط واگذار و قسط های آن نیز پرداخت نشده است، افزود: این واگذاری هیچ تاثیری در وضعیت مابقی پتروشیمی ها نداشته و کمکی به بهبود فعالیت آنها نکرده است.

فرشادان ادامه داد: در ابتدا 40 درصد سهام واگذار شده بود اما در وسط تعطیلات نوروز افزایش سهام صورت گرفته است که این موضوع افزایش سهام نیز ایراد دارد.

عدم رعایت منافع بیت المال در واگذاری پتروشیمی

وی با بیان اینکه در این افزایش سهام دولت آسیب دیده است، تاکید کرد: ابهام در واگذاری ها و عدم رعایت منافع بیت المال از محورهای مهم تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقرر شده که در نشست این هفته صحن علنی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر مورد بررسی قرار گیرد.

 

ارسال نظر