کد خبر : 3886

فوم پلی استایرن گران شد

قیمت فوم پلی استایرن امروز به مرز ۳ هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلو رسید. گر چه کارشناسان این بازار بعید می دانند که بازار کشش افزایش قیمت این کالا را در روزهای آینده داشته باشد، اما واردات اندک پلی استایرن های انبساطی به داخل کشور و شایعاتی در خصوص توقف واردات با توجه به عدم عبور و مرور کشتی ها، از دلایلی بوده که طی دو، سه هفته اخیر قیمت فوم پلی استایرن را با افزایش چشمگیری مواجه کرده است، از سوی دیگر اختلاف قیمت بازار نقدی و بورس کالا هم به مشکلات موجود افزوده است، از سوی دیگر حجم اندک عرضه ها در بورس کالا هم به عدم کاهش قیمت آن در بازار کمک می کند.

به گزارش پتروتحلیل، این در حالی است که در هفته جاری پتروشیمی تبریز ۱۰۰ تن پلی استایرن انبساطی ۴۰۰ را با نرخ پایه ۴ هزار و ۵۳۴ تومان عرضه کرد و معامله گران سقف قیمت یعنی ۴ هزار و ۷۶۱ تومان را برای خرید آن ثبت کردند، هفته گذشته هم انبساطی ۳۰۰ به میزان ۱۰۰ تن و با قیمت پایه ۴ هزار و ۶۲۵ تومان عرضه و با سقف قیمت یعنی ۴ هزار و ۸۵۶ تومان خریداری شد.

این درحالی است که قیمت جهانی فوم پلی استایرین ۱۹۰۰ دلار در هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا گزارش شده است. به گفته حیدری، تاجر بازار پتروشیمی، بعید به نظر می رسد که روزهای آتی نرخ این کالا بیش از ۸۳۰۰ تومان در هر کیلو افزایش یابد. در حال حاضر پلی استایرن انبساطی ۴۰۰ در بازار داخل ۷ هزار و ۳۵۰ تومان و انبساطی ۵۰۰ هم ۶ هزار و ۲۰۰ تومان توسط معامله گران پیشنهاد می شود.

ارسال نظر