کد خبر : 16530

علاقه ژرمن ها به عسلویه زیاد می شود

پتروتحلیل- جذابیت های سرمایه گذاری در واحدهای پتروشیمی پارس جنوبی، سفیر آلمان در ایران را به سوی خود جلب کرده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، وجود مخازن بزرگ گازی و خوراک فراوان، دسترسی به منابع آبی در سواحل جنوبی و قرار گرفتن در کنار مسیرهای حمل و نقل دریایی از جمله مزیت هایی هستند که ایران را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی تبدیل می کند.

صنعت پتروشیمی ایران، دارای مزیت های بی نظیری است که برخی از ایران به عنوان بهشت آینده صنعت پتروشیمی نام می برند، بنابر این سرمایه گذاران خارجی و به ویژه اروپایی ها تمایل فراوانی برای حضور درطرح های پتروشیمی کشورمان دارند.

در میان قطب های پتروشیمی کشور، منطقه عسلویه، جذابیت های انحصار به فردی را داراست که دسترسی آسان به خوراک از جمله آنها است.

در جدیدترین پرده از اظهار علاقه اروپایی ها به سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ایران، سفیر جمهوری فدرال آلمان با هدف آشنایی و بازدید از مجتمع های پتروشیمی و طرح های توسعه ای به عسلویه سفر کرد.

در این سفر یک روزه، « میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ» سفیر آلمان و هیات همراه را «محمدحسن پیوندی» معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همراهی می کند.

قرار است سفیر آلمان در این سفر از مجتمع های پتروشیمی جم، آریا ساسول، پارس، زاگرس و نوری، بندر پارس، طرح های فاز ۲ عسلویه مانند پترروشیمی های مرجان، نوری کاویان و بوشهر بازدید کند.

ارسال نظر