کد خبر : 16366

شکایت «روس نفت» علیه دولت روسیه

پتروتحلیل- روس نفت به دلیل اختلافات مالیاتی، شکایتی یک میلیارد دلاری علیه دولت روسیه مطرح کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک شرکت تابعه روس نفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه، سه‌شنبه (٨ اردیبهشت ماه ٩۴) شکایتی با ارزش بیش از ۶٠ میلیارد روبل (١,١ میلیارد دلار) علیه دو اداره دولتی مطرح کرد.

این شکایت از سوی شرکت «ورخنچونسک نفت گاز» که ٩٩ درصد سهام آن به روس نفت تعلق دارد، علیه وزارت انرژی و «اداره فدرال بهره‌گیری از منابع زیرزمینی» مطرح شده است.

روس نفت معتقد است که این دو نهاد دولتی در فاصله سالهای ٢٠١١ تا ٢٠١٣، درخواست این شرکت را برای اعمال تخفیف در مالیات میدان نفتی ورخنچونسک در سیبری شرقی نادیده گرفته‌اند.

«ورخنچونسک نفت گاز» تاکید دارد که شرایط دریافت تخفیف مالیاتی را داشته است . این شرکت اوایل سال نیز از دولت روسیه خواست تا تخفیفی را اعمال کند.

از سوی دیگر،‌یک سخنگوی وزارت انرژی روسیه با تاکید بر آن که همه درخواستها برای دریافت تخفیف ترجیحی باید یک ماه قبل از پرداخت مالیات مطرح شوند گفت: ورخنچونسک نفت گاز از حق خود استفاده نکرد و معتقدیم که این مسئله کاملا مشهود است.

طرح این شکایت در حالی انجام می‌شود که روس نفت هم‌اکنون در حال رایزنی با دولت برای دریافت ١,٣ تریلیون روبل (٢۵ میلیارد دلار) کمک مالی با هدف مقابله با تاثیرات ناشی از تحریمهای غرب و افت قیمت نفت است.

ارسال نظر