کد خبر : 3619

تولیدکننده‌های‌پی‌وی‌سی‌در‌انتظار مجوزصادرات

mdavari20110508174728183

پتروتحلیل- بازار پی وی سی با وجود قرار داشتن در ماه رمضان و رکود ناشی از این ماه، امروز متاثر از عدم تحویل حواله های خریداران بورس کالا از سوی پتروشیمی اروند و همچنین تغییر خط تولید این مجتمع از S65 به S70 با رشد قیمت روبه رو شد. این در حالی است که برخی از خریداران هنوز نتوانسته اند حواله های اردیبهشت ماه و بعضا حواله های سال گذشته را به کالا تبدیل کنند و از این رو ابراز نگرانی می کنند.

از سوی دیگر پتروشیمی اروند در حال انجام تعهدات صادرات خود است و به همین دلیل حتی محموله های جامبوی این شرکت که قبلا به راحتی به خریداران تحویل می شد، در حال حاضر نوبتی شده است. با این حال قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی همچنان ۱۰۳۰ تا ۱۰۴۰ دلار در هر تن است و نسبت به هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است.

ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی به خبرنگار پتروتحلیل در خصوص صادرات مجتمع های پی وی سی می گوید: صادرات پتروشیمی اروند تا پایان هفته آینده به اتمام خواهد رسید، گویا این پتروشیمی هنوز در حال استفاده از مجوزهای سال گذشته است. اما با این حال جلسه ای فردا برای صدور مجوز صادرات ۲۰ هزارتن پی وی سی که سهمیه امسال تولیدکننده های پی وی سی است، تشکیل خواهد شد. به گفته ایرانی، اگر پتروشیمی های تولیدکننده پی وی سی با تمام ظرفیت خود کار کنند، طی ۱۴ تا ۱۵ روز قادر هستند ۲۰ هزارتن پی وی سی تولید کنند.

این در حالی است که تعمیرات پتروشیمی غدیر از دیروز شروع شده و گر چه این پتروشیمی در روز سه شنبه هفته جاری ۲۵۰۰ تن عرضه S65 در بورس کالا خواهد داشت، اما برخی از معامله گران این بازار در خصوص کاهش تولیدات در پتروشیمی ها تولیدکننده پی وی سی ابراز نگرانی می کنند و معتقدند؛ با پایان ماه رمضان و کاهش تولید S65 به دلیل تعمیرات پتروشیمی غدیر و تغییر خط تولید اروند، احتمال رشد قیمت پی وی سی با پایان یافتن ماه رمضان وجود دارد.

البته امروز بازار محصولات پلیمری همچنان در رکود به سر برد، عدم تغییر قیمت های پایه در عرضه های روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از دلایلی بود که بر احتیاط معامله گران افزود. به گفته تاجران در این روز مبادلات به شدت ضعیف بود و با توجه به قرار گرفتن در ماه رمضان و عدم تغییر قیمت های پایه در هفته جاری بعید به نظر می رسد که بازار پتروشیمی تا پایان این هفته از سکوت خارج شود.

ارسال نظر