کد خبر : 2731

افت قیمت ها ادامه دار می شود؟

boursekala12

پتروتحلیل- کتایون دارابی: با شروع هفته جدید و افت قیمت دلار تا مرز ۳ هزار و ۲۰۰ تومان، بازار پتروشیمی هم با روند نزولی قیمت ها همراه شد. به طوری که اکثر محصولات پلیمری از ۲۰ تا ۱۰۰ تومان در هر کیلو کاهش قیمت داشتند. گر چه اعلام نرخ های پایه در بورس کالا به هفته آتی موکول شده است، اما همچنان این موضوع بر داد وستدها در بازار پتروشیمی اثر گذاشته است. البته در این روز به دلیل افت قیمت ها و نگرانی از ادامه دار شدن این روند، بیشتر معامله گران فروشنده بودند و خریداری در بازار وجود نداشت.

با این حال تردیدها در خصوص افت بیشتر قیمت ها در بازار پتروشیمی همچنان وجود دارد، در بازار پی وی سی و محصولات شیمیایی هم قیمت ها روندی نزولی داشت. برخی از معامله گران در این روز به پشنهاد فروش حواله با قیمت های کف از سوی مجتمع های پتروشیمی اشاره می کردند و می گویند: با توجه به اینکه احتمال افت قیمت ها در هفته آتی هم وجود دارد، ممکن است روند نزولی قیمت ها ادامه دار شود.

عده ای از فعالان بازار هم می گویند: اگر تغییر قیمت های پایه به هفته آتی موکول شده باشد، احتمال دارد اندکی قیمت محصولات پلیمری با انجام مبادلات در رینگ پتروشیمی افزایش یابد، اما این رشد قیمت ها مطمئنا در حد بسیار پایینی است. با این حال بیشتر معامله گران در بازار پتروشیمی در انتظار تثبیت قیمت دلار و اتفاقات پیش روی بازارهستند تا با احتیاط بیشتر وارد معاملات بازار پتروشیمی شوند.

ارسال نظر