کد خبر : 2254

یارانه پالایشگاه ها قطع می شود؟

236

پتروتحلیل- کتایون دارابی: در حالی بازار پتروشیمی با نوسانات اندک به کار خود ادامه داد که انتشار دو خبر معامله گران زیادی را نسبت به آینده مبادلات دچار تردید کرد. انتشار خبر احتمال تخفیف قیمت خوراک مایع و تاثیرگذاری آن بر قیمت محصولات، گر چه بر بازار محصولات پتروشیمی اثر چندانی نداشت، اما بازار سهام را با تلاطم همراه کرد. از سوی دیگر احتمال می رود از این پس محصولات اکتان افزا هم مشمول یارانه نشوند. پیش تر پالایشگاه ها با تحویل فرآورده های نفتی به پالایش و پخش یارانه دریافت می کردند، اما احتمال دارد این اتفاق دیگر رخ ندهد.

با این حال بازار محصولات پتروشیمی در این روز شباهت بسیاری به روز شنبه داشت، به طوری که نوسانات قیمتی اندک و مبادلات هم ضعیف دنبال شد. البته بیش از هر چیزی در این روزها نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری، معامله گران را در بازار پتروشیمی عقب رانده و آنها را وادار به احتیاط در مبادلات کرده است. البته در این روز برخی از اخبار که از عرضه های هفته جاری انتشار یافته بود، سبب نوسان قیمت پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ شد، اما مابقی کالاها با قیمت های روز پیشین پیشنهاد شدند.

در همین حال برخی از معامله گران با وجود اینکه بازار پتروشیمی را در روزهای آینده تا برگزاری انتخابات با نوسانات اندک پیش بینی می کنند، اما معتقدند؛ تغییر قیمت های پایه می تواند در بورس کالا، بازار داخل را هم با تغییراتی روبه رو کند. البته پیش تر بازرگانی پتروشیمی که متولی تعیین قیمت های پایه است، اعلام کرده بود که از این پس تغییر قیمت های پایه را به صورت ماهانه اعمال خواهد کرد. با این حال همچنان نگرانی از افزایش یا کاهش قیمت های پایه در رینگ پتروشیمی تنها دغدغه خریداران محصولات پتروشیمی در بازار داخل است.

ارسال نظر