کد خبر : 41550

مهم ترین اخبار آسیا و خاورمیانه در هفته منتهی به 17 اوت 2018

مهم ترین اخبار آسیا و خاورمیانه در هفته منتهی به 17 اوت 2018

پتروتحلیل-مهم ترین رویداد های آسیا – خلاصه هفتگی

مهم ترین اخبار آسیا و خاورمیانه در هفته منتهی به 17 اوت 2018

احتمال میرود روند پلی پروپیلن هند صعودی شود اما ضعف روپیه جو را تضعیف میکند

دورنمای کوتاه مدت قیمت های نقدی پلی پروپیلن هند با تکیه بر بهبود های اخیر در بازار داخلی چین صعودی شد، اما ضعف روپیه در برابر دلار به طور کل جو را مختل کرد.

اتیلن دیکلراید شمال شرق آسیا با تکیه بر عرضه اندک و جنگ تجاری بین آمریکا و چین به بیشترین میزان خود در 16 ماه اخیر رسید

قیمت های اتیلن دیکلراید شمال شرق آسیا در میان محدودیت عرضه نقدی و تردید های به وجود آمده به دلیل تشدید تنش تجاری بین چین و آمریکا، به بیشترین میزان خود در 16 ماه اخیر رسیدند.

متیل متاکریلات آسیا در بیشترین میزان خود در دهمین هفته متوالی؛ روند صعودی محدود است

قیمت های وارداتی متیل متاکریلات آسیا برای 10 هفته متوالی در بیشترین میزان خود باقی ماندند، اما احتمال میرود که روند صعودی در کوتاه مدت محدود شود.

قیمت های اسید ترفتالیک خالص چین در بیشترین میزان خود در 4 سال اخیر قرار گرفتند و احتمال میرود که این روند تا ماه های سپتامبر و اکتبر ادامه داشته باشد

قیمت های داخلی اسید ترفتالیک خالص چین در بیشترین میزان خود در 4 سال اخیر قرار گرفتند، و احتمال میرود که با تکیه بر تقاضای مناسب، عرضه اندک و قیمت های صعودی پاراکسیلن، این روند صعودی قیمت ها در ماه های سپتامبر و اکتبر در میزان بالا نوسان داشته باشند.

قیمت های ملامین آسیا از میزان های اوت 4 درصد افزایش یافتند؛ پیش بینی میشود روند صعودی محدود باشد

قیمت های ملامین آسیا از اوایل اوت در میان محدودیت عرضه 4 درصد افزایش یافتند، اما احتمال میرود به دلیل ظرفیت های جدید در چین، این روند صعودی محدود باشد.

مونو اتیلن گلیکول آسیا به دلیل ضعف یوان چین و سیر کاهشی قیمت های نفت خام تحت فشار قرار گرفتند

احتمال میرود قیمت های مونو اتیلن گلیکول آسیا به دلیل تداوم ضعف یوان چین و سیر کاهشی قیمت های نفت خام، تحت فشار باقی بماندند.

ضعف واردات پتروشیمی چین؛ سیر صعودی قیمت ها در میان افت یوان

اشتهای چین برای واردات پتروشیمی در میان افزایش هزینه ها که نشئت گرفته شده از تداوم ضعف یوان میباشد، در حال کاهش است، در حالی که سیر صعودی مداوم تقاضای داخلی، قیمت ها را در بازار های داخلی افزایش داد.

از آنجایی که هوای بد سرعت جریان تجاری را کاهش داده است، نرخ حمل بار آسیا تحت فشار است

از آنجایی که سرعت جریان تجاری در میان فصل گردباد در منطقه کاهش یافته است، نرخ های حمل بار کشتیرانی ها در آسیا به دلیل فضای بسیار زیاد در دسترس، تحت فشار قرار گرفته است.

پلی کربنات آسیا به کمترین میزان خود در 6 ماه اخیر رسید؛ عرضه از تقاضا بیشتر است

به دنبال افزایش عرضه در مقایسه با تقاضا، و این جو کاهشی که میتواند تا کوتاه مدت ادامه داشته باشد، قیمت های پلی کربنات آسیا به کمترین میزان خود در 6 ماه اخیر رسیدند.

بعد از اعمال تعرفه های ضد دامپینگ از سوی چین، ژاپن و کره جنوبی بازار آکریلونیتریل بوتادین رابر هند را هدف قرار دادند

تولیدکنندگان آکریلونیتریل بوتادین رابر از ژاپن و کره جنوبی به  دنبال تعرفه های ضد دامپینگ اعمال شده بر روی محصولات آن ها از سوی دولت چین، در حال تغییر جهت دادن محموله هایشان به بازار هند هستند.

بحران ترکیه ارز های آسیایی و جو بازار شیمی را تحت فشار قرار داد

از آنجایی که ارز های آسیایی به افت خود در برابر دلار ادامه میدهند، و جو بازار را در سراسر بازار های پتروشیمی منطقه تضعیف میکنند، بحران ارزی ترکیه نگرانی ها را بیش از پیش افزایش داده است.

بهبود بنزن چین بازار های آسیا را تقویت کرد؛ ذخایر انبارها کاهش یافت

قیمت های داخلی بنزن چین به بهبود خود ادامه دادند، که این امر بازار های آسیایی را در ماه اوت در میان جنگ تجاری کنونی کشور با آمریکا، تقویت کرد.

تعرفه های چین بر استون آمریکا تاثیر اندکی بر محموله های وارداتی دارند

از آنجایی که خریداران داخلی از قبل در حال کاهش خرید از آمریکا بودند، تعرفه های 25 درصدی چین بر محصولات آمریکایی که از 23 اوت اعمال میشود، تاثیرات اندکی بر محموله های وارداتی استون خواهند داشت.

بازار بوتادین آسیا تاثیر زیادی از تعرفه های 25 درصدی چین بر واردات آمریکایی نخواهد گرفت

از آنجایی که بازار اصلی چین از 23 اوت تعرفه های 25 درصدی خود را بر محموله های آمریکایی آغاز خواهد کرد، پیش بینی نمیشود که بازار بوتادین آسیا تحت تاثیر قابل توجهی قرار بگیرد.

قیمت های بنزین چین در بیشترین میزان خود در 2 سال اخیر قرار گرفتند و احتمال میرود که این روند صعودی ادامه پیدا کند

قیمت های بنزین چین به پشتوانه عرضه اندک و نظارت های مالیاتی بر مصرف محصولات نفتی پالایش شده از اوایل اوت به بیشترین میزان خود در 2 سال اخیر رسیدند، و احتمال میرود که این روند صعودی در کوتاه مدت ادامه پیدا کند

ارسال نظر