کد خبر : 9006

مقاومت در برابر کاهش قیمت روغن DOP

dop1 (1)

پتروتحلیل- در حالی قیمت روغن DOP در بازار داخل در محدوده ۵ هزارتومان به اضافه ۶ درصد مالیات باقی مانده که به گفته معامله گران با توجه به رکود در بازار پی وی سی، بعید به نظر می رسد قیمت این کالا تغییر محسوسی در روزهای آینده داشته باشد. این در حالی است که به گفته تاجران بازار با توجه به اینکه عرضه های الکل پتروشیمی اراک محدود است، افت قیمت نیز بیشتر از این متصور نیست.

در همین حال نرخ روغن DOP پتروشیمی فارابی ۵۱۰۰ تومان به اضافه ۶ درصد مالیات در بازار داخل عنوان می شود. از سوی دیگر قیمت روغن DOP وارداتی نیز که در صنعت محصولات بهداشتی کاربرد دارد، ۵ هزار و ۵۵۰ هزارتومان در هر کیلو توسط تاجران عنوان می شود.

به گفته این گروه، DOP وارداتی کیفیت بهتری با توجه به درصد الکل و فتالیک پایین تر نسبت به کالای داخلی دارد و از این رو مصرف کنندگان زیادی ترجیح می دهندDOP وارداتی را خریداری کنند. این در حالی است که قیمت DOP در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۴۸۵ دلار در هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا گزارش شده است.

به گفته ایرانی، تاجر بازار پی وی سی گر چه بازار پی وی سی با رکود همراه است و بسیاری از مصرف کنندگان انتظار دارند نرخ DOP نیز به تبع با کاهش روبه رو شود، اما با توجه به عرضه های محدود پتروشیمی اراک بعید به نظر می رسد که این کالا بیش از این کاهش نرخ یابد.

این در حالی است که بیشتر فروشندگان DOP در بازار داخل با توجه به رکود کالای خود را به صورت اعتباری و چک های یک ماهه به فروش می رسانند. گفته می شود پتروشیمی اراک با وجود داشتن ذخیره بالای الکل، تناژ عرضه های پایینی در بورس کالا دارد.

ارسال نظر