کد خبر : 8965

بازار پتروشیمی در انتظار چیست؟

pet

پتروتحلیل- در حالی امروز بازار پتروشیمی شاهد افزایش قیمت اکثر کالاها بود که برخی از تاجران از اعلام نرخ ها خودداری کرده و در انتظار تغییر و تحولات روزهای آینده هستند. این در حالی است که قیمت پلی اتیلن های سبک فیلم و خطی با توجه به قرار گرفتن در فصل مصرف و همچنین لغو خرید از مچینگ برای کدهای غیرمرتبط در بورس، با افزایش چشمگیری در بازار داخل مواجه هستند و احتمال رشد بیشتر قیمت ها هم بعید به نظر نمی رسد.

امروز قیمت پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر در صدر کالاهایی بود که با افزایش قیمت چشمگیری نسبت به هفته گذشته مواجه شده اند، این کالا امروز به مرز ۵ هزار و ۲۲۰ تومان هم رسید و به این ترتیب نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته ۲۲۰ تومان رشد قیمت را تجربه کرد.پلی اتیلن سبک ۰۰۷۵ و پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰ نیز امروز به ترتیب ۵۵ و ۷۰ تومان نسبت به هفته گذشته رشد قیمت داشتند. با این حال بیشتر معامله گران در انتظار به وقوع پیوستن شایعه لغو سقف قیمت در بورس کالا هستند و بیشتر آنها ترجیح دادند امروز از داد و ستد خودداری کنند. این در حالی است که معامله گران و خریداران محصولات پتروشیمی از کاهش عرضه ها نیز با توجه به روند مثبت بازار در بورس کالا نگران هستند و یکی از دلایلی هم که امروز از اعلام نرخ ها خودداری کردند، همین موضوع بود؛ چرا که کاهش عرضه ها توسط عرضه کننده ها می تواند روند صعودی قیمت ها در بازار آزاد را سرعت ببخشد.

از سوی دیگر اتفاقات پیش آمده در یکی دو هفته اخیر که بیش از آنها لغو خرید از مچینگ برای پروانه داران مرتبط و همچنین کاهش کدهای معاملاتی بوده، سبب شده تا دوباره نرخ ها در بورس و بازار از یکدیگر فاصله بگیرد و به گفته معامله گران اگر این روند ادامه دار شود، اختلاف قیمت ها نیز هر روز بیشتر خواهد شد. این در حالی است که معامله گران محتاط در بازار پتروشیمی هم انتظار کاهش قیمت ها را ندارند.

ارسال نظر