کد خبر : 7844

گزارش مثبت خارک و شازند و تاثیر آن بر نمادهای دیگر

mosbat1
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز هم روز پر تب و تابی را پشت سرگذاشت و با رسیدن به مرز ۷۵۰ میلیارد تومان معاملات در بورس و ۷۳ میلیارد تومان در فرابورس شاهد برخورد شدید عرضه و تقاضا بود.
در حالی که شاخص اندکی تا رسیدن به مرز ۱۰۰درصد بازدهی در سال جاری فاصله دارد برخی از معامله گران کوتاه مدت در کنار سرمایه گذاران حقوقی اقدام به عرضه سهام در بازار کرده اند که البته بخشی از این عرضه با تشویق مسوولان بازار توسط سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است مسوولان بازار خواهان عرضه سهام بیشتر برای پاسخ به موج تقاضا ها هستند.
در بازار امروز در گروه پتروشیمی معامله گران شاهد تاثیر گزارش های مناسب پتروشیمی های خارک و شازند بر دیگر نمادها بودند نمادهای نظیر جم، فن آوران، تاپیکو و پارسان با صف خرید همراه شدند، هر چند اکثر نمادها فشار عرضه قابل ملاحظه ای را تحمل کردند. هلدینگ خلیج فارس نیز که در آستانه توقف برای برگزاری مجمع قرار دارد نیز تا درصد منفی افت را تجربه کرد. فارس فردا برای برگزاری نخستین مجمع متوقف می شود.
در گروه نفتی ایرانول با صف خرید همراه شد. این در حالی است که هنوز گزارش تعدیل نفت بهران علی رغم اعلام پوشش مناسب سود در شش ماهه اعلام نشده است. در میان پالایشگاهها امروز عرضه های سنگین اکثر صفها را در نوردید در حالی که رشد قیمتها موجب نگرانی در مورد آینده این نمادها شده است اکثر نمادها با عرضه های سنگینی مواجه شدند.
در گروه شیمیایی نیز گزارش مناسب گلتاش مانع از افت این تولید کننده شوینده و همگروهیش نشد.
ارسال نظر