کد خبر : 6955

تکذیب توقف عرضه پتروشیمی ها توسط بورس کالا

boursekala1

پتروتحلیل- گر چه‌ امـروز احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از برنامه ریزی برای توقف معاملات پتروشیمی در بورس و ارایه فرمولی جدید برای قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی به مهر خبر داد، اما عباس یعقوبی، مدیر امور ناظرین و تالار های بورس کالای ایران در گفت و گو با پتروتحلیل با تکذیب توقف معاملات محصولات پتروشیمی گفت: در حال حاضر محصولات پتروشیمی مانند گذشته در بورس عرضه می شوند.

وی تغییر یک باره قیمت های پایه را روز گذشته مربوط به اعلام نرخ ها توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بازرگانی پتروشیمی دانست و گفت: در حال حاضر محصولات پتروشیمی با نرخ های اعلامی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بازرگانی پتروشیمی در بورس عرضه می شوند و در خصوص توقف عرضه این کالاها تصمیمی گرفته نشده است.

این در حالی است که دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در این باره گفته است: طرح مشترکی توسط وزارت صنعت، معدن، تجارت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن‌های تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی مطرح شده که در صورت تصویب نهایی محصولات پتروشیمیایی صرفا در بورس جهت کشف قیمت عرضه شده و عرضه عمده با انعقاد قراردادهایی بین مجتمع‌های پتروشیمی و مصرف کنندگان به صورت مستقیم انجام خواهد شد. وی همچنین از ارایه پیشنهادی به دولت برای تسهیل صادرات خبر داده است.

ارسال نظر