کد خبر : 5063

پالایشگاه بندرعباس و دیگر هیچ

bourse1
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز همچنان زیر فشار معاملات پالایشگاه بندرعباس قرار داشت به گونه ای که دیروز پالایشگاه بندرعباس با معامله نزدیک به ۶۱میلیون سهم ۲۶درصد معاملات بازار سرمایه را به خود اختصاص داد حجم قابل ملاحظه معاملات پالایشگاه بندرعباس امروز موجب شد تا نقدینگی معامله گران با عدم تعادل مواجه شود از این رو میزان فروش سهام برای تامین هزینه خرید سهام پالایشگاه بندرعباس بازار را متاثر کرده و شاخص را با کاهش مواجه ساخت.
در همین حال با بازگشایی نماد پالایشگاه بندرعباس و ثبت ارزش بازار ۱۷هزار میلیارد تومانی برای این شرکت که تقریبا ظرفیتی معادل ۳۲۰هزار بشکه در روز دارد در مقابل ارزش بازار ۴هزار میلیارد تومانی پالایشگاه تهران با ظرفیت معادل ۲۷۰هزار بشکه موجب شده است تا پالایشگاه تهران نیز با رشد قیمت همراه شود. در گروه نفتی ها دیروز نماد ایرانول بازگشایی شد که که با رشد قیمتی ۴٫۵درصدی همراه شد.
در گروه پتروشیمی دیروز فروش بیش از حد دارایی یک شرکت حقوقی در سهام هلدینگ خلیج فارس به ابطال بخشی از معاملات این شرکت منجر شد در همین حال تامین اجتماعی نیز در اطلاعیه از قصد خود برای فروش ۵درصد سهام تایپکو خبر داد براساس اعلام این شرکت تعداد یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، روز پنجم شهریور در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود. سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، روز پنجم شهریور ماه، پنج درصد از سهام تاپیکو را در بورس اوراق بهادار واگذار می‌کند. این تعداد از سهام، با قیمت پایه چهار هزار و ۴۱۰ ریال، به صورت یکجا و نقد در بازار دوم فروخته می‌شود.
در بازار امروز همچنین اعلام شد نجات امینی معاون با سابقه اقتصادی شستا سرپرستی این شرکت مهم بازار سرمایه و مالک اکثر شرکتهای عمده بازار را برعهده گرفته است.در گروه پتروشیمی امروز مجددا اعلام شد عرضه پتروشیمی جم ممکن است با تعویق مواجه شود اما منابع آگاه از اعلام آخرین گزارش های پتروشیمی جم خبر داده اند که این امر می تواند راه را برای عرضه جم در ابتدای هفته آینده فراهم کند.
ارسال نظر