کد خبر : 3852

جم در آستانه بازار

225709535

پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز زیر سایه نمادهای اوره ساز بود جای که سه نماد پتروشیمی پردیس، شیراز وکرمانشاه با صف خرید همراه بودند. در این شرایط نماد زاگرس نیز برای اعلام تعدیل زود هنگام سود متوقف شد تا هلدینگ نفت و گاز پارسیان نیز به عنوان یکی از مالکان زاگرس و همچنین مالک بخشی از پتروشیمی های پردیس، خراسان، کرمانشاه و شیراز برای تعدیل بسته شد که همین امر بازار را به وجد آورد.

در همین حال امروز پتروشیمی جم نیز اعلام شد که احتمالا در آخر هفته جاری یا ابتدای هفته آینده به روی تابلو می رود. جم امروز با ۲۰۰ تومان تقسیم سود مواجه شده است که این تقسیم برای سهامداران سه گانه جم، تاپیکو، صندوق بازنشستگی و پترول می تواند خبر مناسبی باشد.امروز پترول توانست به مرز صدو شصت تومان رسید.

در نفتی ها تنها نماد قابل معامله ایرانول بود که علی رغم گزارش مناسب سه ماهه منفی معامله شد و در شیمیایی هم صنایع شیمیایی ایران علی رغم گزارش مناسب سه ماهه با توجه به عرضه های صندوق نفت با کاهش قیمت همراه شد. در صنایع شیمیایی ایران نکته جالب حضور یک سهامدار حقیقی در ترکیب سهاداران این شرکت است که یک درصد این ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی را به تملک خود درآورده است و عملا در حال جانشین شدن صندوق نفت در این شرکت است.

ارسال نظر