کد خبر : 2411

خوشحالی سهامداران پتروشیمی ادامه دارد

ax
پتروتحلیل- همایون دارابی: سهامداران پتروشیمی همچنان شاهد تقسیم های سود نقدی قابل ملاحظه ای هستند در این گروه دیروز دو شرکت پتروشیمی زاگرس و شیراز مجامع سالانه خود را برگزار کردند که این جلسه های به تقسیم سود ۴۱۰تومانی به ازای هر سهم در پتروشیمی زاگرس و ۱۵۲تومانی در پتروشیمی شیراز منجر شد.
پتروشیمی شیراز در مجمع خود تصویر مثبتی از طرح توسعه برای تولید یک میلیون تن اوره را به نمایش گذاشت که این طرح توسعه هم اکنون در انتظار دو مبدل خنک کننده باقی مانده است و متوسط پیشرفتی بیش از ۷۰درصد دارد.این شرکت به زودی افزایش سرمایه ای را برای تکمیل این طرح توسعه صورت خواهد داد.پتروشیمی زاگرس نیز از افزایش صادرات این شرکت در سه ماهه نخست امسال خبر داده است.
در این گروه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس همچنان درگیر شایعات مربوط به معامله عمده و تبعات آن است.عمده ترین شایعه در مورد اخذ زیان بابت تسعیر بدهی ارزی پتروشیمی مبین در بازار پخش شده است.هفته گذشته رقابت بر سر بلوک ۱۷درصدی این شرکت به صورت ناگهانی به نفع صندوق نفت خاتمه یافت. در گروه اوره سازان پردیس دیروز توانست متعادل ظاهر شود اما خراسان هنوز در گیر روند کاهشی است که به دلیل افت بهای جهانی اوره شروع شده است.
در گروه پالایشگاهها گزارش پالایشگاه بندرعباس ضربه ای دیگر به این گروه وارد کرد بندرعباس نیز اعلام کرده است به دلیل آزاد سازی بهای ماده افزودنی ام تی بی ای این شرکت نیز همانند پالایشگاههای شیراز و تهران کاهش سود اوری خواهد داشت.در این گروه همه در انتظار گزارشهای ۱۲ماهه حسابرسی پالایشگاهها هستند. در گروه شیمیایی صنایع شیمیایی ایران توانسته دوباره با افزایش قیمت مواجه شود.
ارسال نظر