کد خبر : 16050

آغاز تعمیرات اساسی در پالایشگاه خانگیران

146758_orig

پتروتحلیل- رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از آغاز بکار تعمیرات اساسی این شرکت در سال ۹۴ خبر داد. به گزارش «پتروتحلیل»، «محمد یوسفیان» با اعلام این خبر افزود: کار تعمیرات اساسی همه ساله از اواخر فروردین ماه آغاز و طبق برنامه پیش بینی شده تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طبق برنامه تنظیمی، زمان اجرای تعمیرات اساسی پالایشگاه خانگیران در سال ۹۴ حدود ۱۵۴ روز است، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی دقیق و پایش برنامه ها، اجرای سیستم RBI ( کنترل ریسک ها روی هر تجهیز) سعی خواهیم کرد کار تعمیرات اساسی با استفاده از تجهیزات به روز شده در حداقل زمان انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران در فصل تابستان دمای ۴۸ درجه و در زمستان دمای منفی ۲۶ درجه سانتیگراد را تجربه کرده است، تصریح کرد: جهت آماده سازی کلیه واحدهای عملیاتی برای تولید بی وقفه گاز در ماه های سرد سال، تعمیرات اساسی پالایشگاه همه ساله در نیمه اول سال و روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان انجام می شود.

«یوسفیان» ادامه داد: تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه خانگیران در ۱۵ واحد عملیاتی شامل دو واحد شیرین سازی گاز ترش، دو واحد بازیافت گوگرد، یک واحد نم زدایی گاز شیرین، یک واحد ذخیره سازی گاز طبیعی، واحد احیای آب ترش، واحد تقطیر مایعات نفتی، واحد تثبیت مایعات گازی، پنج دستگاه بویلر فشار قوی و فشار ضعیف و واحد دانه بندی گوگرد است.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه یک رویداد مهم و حساس برای پالایشگاه و تولید پایدار است، اضافه کرد: ما خدمتگذار مردم هستیم و انتظار داریم با مصرف بهینه گاز ما را در انجام ماموریت مان یاری نمایند.

رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: کلیه کارهای تعمیراتی در این پالایشگاه توسط پیمانکاران و افراد بومی منطقه انجام می پذیرد.

گفتنی است: پالایشگاه خانگیران در ۱۶۵کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند.

ارسال نظر