کد خبر : 16043

سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی شرکت هلدینگ خلیج فارس

nejadsalim

پتروتحلیل- مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس از سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی در طرحهای توسعه و جدید این شرکت در سال ٩۴ خبر داد.

به گزارش«پتروتحلیل»، «عادل نژاد سلیم» با بیان اینکه شرکت هلدینگ خلیج فارس در سال گذشته ١٨,۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید کرده است، گفت: امیدواریم با توجه به برنامه های راهبردی موجود در این شرکت تا پایان سال ٩٧ به ظرفیت ١٠٠ درصدی خود برسیم.

وی با تاکید بر وجود چالش های موجود در سال ٩۴ برای تولید محصولات پتروشیمی در کشور، گفت: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از نظر ظرفیت بتوانیم به ٨١ درصد تولید (معادل ٢٠ میلیون تن) برسیم.

ان گزارش حاکی است، شرکت پتروشیمی خلیج فارس در سال ٩٢ در مجموع ١۵,۵ میلیون تن محصول روانه بازارهای داخلی و خارجی کرده، ظرفیت اسمی این شرکت هم اکنون سالانه ٢٢ میلیون تن است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته در یک سال گذشته ٣۵ درصد از دلایل کاهش ظرفیت تولید یاد شده در همه شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس مربوط به کمبود خوراک بوده است که همچنان نیز این مشکل وجود دارد.

هم اکنون تعداد زیر مجموعه های این شرکت از ١۵ به ۶٠ شرکت افزایش یافته است. شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس سالانه ٨ تا ٩ میلیادر دلار محصول صادر می کنند، در سال ٩٢ بر اساس اعلام نشریه های بین المللی این شرکت با ٨,٢ میلیارد دلار صادرات به عنوان دومین شرکت بزرگ تولید کننده محصولات پتروشیمی منطقه خاورمیانه شناخته شده است.

شرکتهای پتروشیمی بندر امام، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، شهید تندگویان، پارس، مبین، نوری (برزویه)، فجر، بوعلی سینا، اروند، خوزستان، بازرگانی پتروشیمی، ان پی سی اینترنشنال، شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت عملیات غیرصنعتی و خدماتی صنایع پتروشیمی و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند. در اختیار داشتن ١١ درصد از ارزش بازار سرمایه بورس، سرمایه گذاری در بیش از ٨٠ شرکت فعال در صنایع پتروشیمی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تنوع فعالیت در شرکتهای زیرمجموعه و قابلیت نهفته در عرضه سهام شرکتهای زیر مجموعه در بازار بورس و فرابورس مزیت رقابتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از منظر بورس به شمار می آید.

ارسال نظر