کد خبر : 15729

شعری مقدم: پیشنهادی از انگلیس دریافت نشده است

ShowImage.aspx

پتروتحلیل- معاون وزیر نفت گفت: سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال لغو تحریم‌ها هستند تا بتوانند از ظرفیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی ایران بهره ببرند.

به گزارش «پتروتحلیل»، عباس شعری مقدم طی گفتگویی با بیان اینکه در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، صنعت پتروشیمی کشور از تمامی جهات رشد خواهد کرد، افزود: حذف تحریم‌ها هم در بخش صادرات و هم در بخش تولید و توسعه پتروشیمی موثر خواهد بود و باعث رونق این صنعت ملی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این صورت درهای صادرات جهانی به روی ما گشوده خواهد شد و تبادلات بانکی ما نیز تسهیل می‌شود. از سوی دیگر با رفع موانع موجود در مسیر این صنعت، هزینه‌های حمل‌ونقل و بیمه کاهش خواهد یافت و از این جهت سود و فروش این صنعت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران صف کشیده‌اند، ادامه داد: سرمایه‌گذاران پشت دروازه‌های ورودی ایران ایستاده‌اند تا درها به روی آنها باز شود و آنها بتوانند از ظرفیت‌های عظیم کشور استفاده کنند.

معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکرات انجام شده با دیگر کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران، اظهار کرد: تاکنون با کشورهای هند، آلمان،‌ هلند و حتی ایتالیا مذاکراتی داشته‌ایم و آنها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند. در این بین حتی برخی شرکت‌های نماینده این کشورها، شریک آمریکایی نیز دارند و این امر نشان‌دهنده تمایل آمریکا برای سرمایه‌گذاری در ایران نیز هست.

شعری مقدم در خصوص تمایل شرکت‌های انگلیسی برای سرمایه‌گذاری در ایران نیز تصریح کرد: تاکنون از سوی شرکت‌های انگلیسی پیشنهادی به ما نشده‌ است، ولی ظرفیت برای سرمایه‌گذاری تمام کشورها مهیاست.

وی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، گفت: برداشته شدن تحریم‌ها یکی از راه‌های موفقیت است و همان طور که ما در طول جنگ توانستیم دشمن را شکست بدهیم، در این مسیر نیز موفق خواهیم بود.

ارسال نظر