کد خبر : 15725

سود پیشنهادی هر سهم «شپدیس» اعلام شد

PPC-logo

پتروتحلیل- شرکت پتروشیمی پردیس، سود هر سهم خود را ۳۹۷۵ ریال اعلام کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، شرکت پتروشیمی پردیس طبق اطلاعات منتشره سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۴؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل سه هزار میلیارد ریال به مبلغ ۳٫۹۷۵ ریال اعلام کرده که درمقایسه با پیش بینی قبل تعدیلی نداشته است. هیئت ‌مدیره در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۳٫۷۷۶ ریال را به عنوان سود نقدی به مجمع عمومی عادی سال مالی ۹۴ پیشنهاد کند.

طی دوره ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۳، حدود ۴۳ درصد سود پیش بینی شده پوشش داده شده است. فروش شرکت برای سال ۹۴ ، بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال در نظرگرفته شده که طی دوره ۶ ماهه ۴۹ درصد آن پوشش داده شده است .میزان تولید تا اسفند ماه ۹۳ معادل یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۹۵۸ تن آمونیاک و اوره صنعتی بوده که ۶۱ درصد آن به فروش رفته است. همچنین، ۶۷ درصد مبلغ فروش طی این دوره ۶ ماهه مربوط به فروش ۶۱۲ هزار تن اوره صادراتی بوده است.

به گزارش«پتروتحلیل»، شرکت جهت ۶ ماهه دوم سال مالی ۹۴ قیمت فروش داخلی اوره را به ازای هر کیلو ۷٫۸۰۰ ریال پیش بینی کرد است، این در حالی است که در ۶ ماهه ابتدایی سال مالی، قیمت فروش داخلی اوره به ازای هر کیلو ۶٫۱۲۵ ریال بوده است. بدیهی است افزایش قیمت فروش داخلی کود اوره منوط به تایید مراجع قانونی ذیربط می‌باشد.هم چنین در پیش بینی ۶ ماهه آتی ، قیمت هر تن آمونیاک ۴۱۰ دلار و قیمت هر تن اوره صادراتی ۲۷۵ دلار لحاظ شده است.هم چنین جهت تسعیر درآمدهای ارزی ۶ ماهه آتی از نرخ هر دلار ۳۰٫۰۰۰ ریال استفاده نموده است، لکن نرخ واقعی تسعیر ارز در ۶ ماهه ابتدای سال مالی به ازای هر دلار ۳۳٫۵۵۹ ریال بوده است. بهای تمام شده نیز بالغ بر ۶٫۹۰۶ میلیارد ریال برآورد شده است که ۵۲ درصد آن طی دوره ۶ ماهه پوشش داده شده است.قابل توجه است که شرکت برای ۶ ماهه دوم سال همانند ۶ ماهه اول ، نرخ خوراک گاز را به ازای هر مترمکعب مبلغ ۳٫۴۴۵ ریال و نرخ گاز سوخت را ۱٫۳۲۰ ریال منظو.ر نموده است تا بدین ترتیب حاشیه سود ناخالص به میزان ۶۳ درصد برسد. (شرکت نرخ خوراک دریافتی را ۱۳ سنت در نظر گرفته است)

قابل توجه است که در پیش بینی فعلی نسبت به پیش بینی قبلی درآمدهای عملیاتی با ۱۹ درصد افزایش به مبلغ ۹۱ میلیارد ریال و هزینه های مالی با ۱۴۶ درصد افزایش به مبلغ ۲۳۶ میلیارد ریال برآورد شده است. درنهایت درآمدهای متفرقه از مبلغ ۱۳ میلیارد ریال در بودجه قبلی به مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال در بودجه فعلی رسیده است

نکته: با توجه به اینکه شرکت نرخ تسعیر ارز در ۶ ماهه دوم را به منظور تسعیر درآمد ارزی مبلغ ۳۰ هزار ریال در نظر گرفته و با توجه به نرخ های فعلی دلار در بازار که حدود ۳۳ هزارریال است و با در نظر گرفتن این نرخ، احتمال افزایش سود هر سهم به مبلغ ۲۳۲ ریال از این محل وجود دارد. همچنین در صورتی که نرخ فروش اوره داخلی را برای ۶ ماهه دوم مبلغ ۶,۱۲۵ ریال در نظر بگیریم حدود (۱۷۹) ریال از سود شرکت کاسته خواهد شد.

ارسال نظر