کد خبر : 15633

پتروشیمی اردبیل اردیبهشت ثمر می دهد

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

پتروتحلیل- مدیرعامل پتروشیمی اردبیل گفت: تلاش داریم تا دو هفته آینده مجموعه پتروشیمی اردبیل را که در مراحل اولیه احداث است، فعال کرده و تولید آمونیاک و اوره را آغاز کنیم.

به گزارش«پتروتحلیل»، «احمدرضا حیدری‌نیا» اظهار کرد: بر اساس قراردادی که به امضاء رساندیم تولید اوره و آمونیاک را با اولویت آغاز خواهیم کرد، در این زمینه با نمایندگی یک شرکت خارجی نیز تفاهمنامه‌ای به امضاء رسیده تا مقدمات این کار مطلوب‌تر فراهم آید.

به گفته وی، با پیگیری‌هایی که نمایندگان استان در زمینه تحقق این پروژه داشتند با پرداخت تسهیلات از محل صندوق امیدواریم هر چه سریع‌تر در تقویت این حوزه و فعالیت‌های منسجم قدم‌های جدی را برداریم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیر وعده داد تا یک ماه آینده فعالیت پتروشیمی اردبیل از سر گرفته شده و در فازبندی تعریف شده با همراهی شرکت پتروشیمی شازند اراک و ترزیق اعتبارات توسط سه بانک پرداخت‌کننده تسهیلات بتوان کارهای خوبی را در این حوزه انجام داد.

«منصور حقیقت‌پور» اظهار کرد: با فعال شدن پتروشیمی اردبیل اشتغال‌زایی بومی در اردبیل و بکارگیری مهندسان و افراد فنی و دارای توانمندی بالا را شاهد خواهیم بود.

این گزارش حاکی است، محصولات پتروشیمی اردبیل شامل ۱۰۷ هزار تن اوره و ۷۵ هزار تن آمونیاک درسال است که با هدف تامین نیاز داخلی و صادرات آن به کشورهای منطقه و آسیای میانه تولید می‌شود.

ارسال نظر