کد خبر : 14269

بازگشایی هلدینگ خلیج فارس

boorsoragh1

پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز با ثبت رشد هزار و ۲۶۷واحدی اولین روز دلچسب خود در سال ۹۳ را در معرض دید معامله گران قرار داد.

بازار سهام با رشد ۱٫۷۵ درصدی شگفتی آفرین بود به گونه ای که اکثر معامله گران و سرمایه گذاران کمترین انتظار را برای چنین رشدی نداشتند.

انتظار برای تحولات سیاسی مثبت در حوزه مذاکرات اتمی، ورود نقدینگی قابل ملاحظه از سوی صندوق توسعه بازار و برخی سرمایه گذاران حقیقی وحقوقی و مقاومت نسبی کف های قیمتی در هفته گذشته موجب حرکت بازار شده است هر چند که بازار برای خودنمایی بیشتر نیازمند تداوم ورود نقدینگی و جمع آوری عرضه های معامله گران کوتاه مدت است.

در همین حال در گروه پتروشیمی بازگشایی هلدینگ خلیج فارس با تعادل نسبی صورت گرفت. در این گروه معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان آنکه تامین پایدار خوراک مجتمع های پتروشیمی به تکمیل فازهای ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی وابسته است، گفت: تثبیت خوراک رسانی به مجتمع های پتروشیمی حداقل به دو سال زمان نیاز دارد.

محمدحسن پیوندی از پایدار شدن تامین پایدار خوراک پتروشیمی ها تا سال ۱۳۹۵ خبر داد و افزود: تا وقتی که فازهای مذکور پارس جنوبی به بهره برداری نرسند، نمی توان خوراک رسانی به واحدهای پتروشیمی را تثبیت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل چهار فاز پارس جنوبی در تولید محصولات پتروشیمی بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: تثبیت خوراک رسانی به مجتمع های پتروشیمی حداقل به دو سال زمان نیاز دارد. معاون شرکت صنایع پتروشیمی درمورد فرمول قیمت خوراک نیز تاکید کرد: در حال حاضر در کمیسیون انرژی بر سر فرمول قیمت خوراک به تفاهم رسیده اند اما این فرمول باید در دولت و مجلس تصویب شود. سال گذشته به علت قطع گاز واحدهای پتروشیمی در روزهای سرد فصل زمستان، تولید محصولات پتروشیمی کشور ۷٫۵ میلیون تن به ارزش هشت میلیارد دلار کاهش یافت.

در مجموع بازار امروز بازار مثبتی بود که در آن شاخص توانست به مرز ۷۳هزار و ۵۴۸واحد رسید.ارزش معاملات دیروز نیز با رشد قابل ملاحظه در بورس به ۳۰۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۲۱میلیارد تومان بود.

ارسال نظر