کد خبر : 13881

بازگشت نفت و گاز پارسیان

boorsoragh1
پتروتحلیل-بورس اوراق بهادار تهران امروز شاهد بازگشت نماد نقت و گاز پارسیان بود.پارسان دیروز با رشد ۱٫۵۴درصدی به تابلو بازگشت.این بازگشت مناسب به تابلو ناشی از گزارش مناسب شرکت بود.
شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان که به تازگی پایان سال مالی خود را از ۳۰ آذر به ۳۱ شهریور تغییر داده، جدیدترین گزارش های خود را در سامانه کدال منتشر کرده است.
"پارسان" برای هر سهم در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۳ مبلغ ۱٫۵۸۲ ریال سود خالص پیش بینی کرده و در دوره ۶ ماهه موفق به تحقق ۴۳ درصد از این مبلغ شده است.
شایان ذکر است این شرکت برای هر سهم در سال مالی ۹۴ مبلغ ۱٫۶۸۰ ریال سود خالص پیش بینی کرده که با توجه به ۹ ماهه بودن دوره مالی ۹۳ قابلیت مقایسه ندارد.
گفتنی است در ارتباط با پیش بینی افزایش سرمایه، شرکت عنوان نموده است گزارش بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ ۱٫۵۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۳٫۰۰۰میلیارد تومان اخذ شده و شرکت در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار می باشد.
در پایان این جلسه سال مالی شرکت طبق درخواست سهامدار عمده (سرمایه گذاری غدیر) از پایان آذر به پایان شهریور تغییر یافت. شایان ذکر است پارسان در مجمع اخیر خود موارد ذیل را مطرح کرد:
افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی پارسان از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰۰ میلیارد تومان در دست بررسی است.
فاز ۳ پردیس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و تولید آزمایشی آن از فروردین ۹۴ آغاز می شود.
بهره برداری از واحد آمونیاک پتروشیمی شیراز تا پایان سال ۹۳ و راه اندازی واحد اوره از سال ۹۴٫
افزایش ظرفیت پتروشیمی کرمانشاه از ۷۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن.
برنامه خرید ۲ پالایشگاه میعانات گازی کوچک برای پتروشیمی های کیان و تبریز.
در گروه پتروشیمی امروز انتشار گزارش پتروشیمی پردیس زمینه را برای بازگشایی این نماد فراهم کرده است.
شرکت پتروشیمی پردیس با سرمایه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان آخرین بودجه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۴ خود را منتشر کرده است.
"شپدیس" برای هر سهم در سال مالی ۹۴ مبلغ ۳٫۹۵۲ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با گزارش قبل (مبلغ ۴٫۰۱۷ ریال سود برای هر سهم) کاهش نزدیک به ۲ درصدی داشته است.
شایان ذکر است این اوره ساز در برآوردهای مربوط به سال مالی ۹۴ نرخ دلار برای تسعیر ارز حاصل از صادرات را ۳ هزار تومان و نرخ گاز خوراک را ۳٫۴۴۵ ریال و نرخ گاز سوخت را ۱,۳۲۰ ریال به ازای هر متر مکعب در نظر گرفته است.
در مجموع بازار امروز، بازار متعادلی بود که البته همچنان با حجم کم همراه بود ارزش معاملات دیروز در بازار بورس به ۷۲میلیارد تومان بود و فرابورس به ۶۵میلیارد تومان بود.
در گروه پتروشیمی؛ شرکت مادر(هلدینگ) خلیج فارس نیز با سرمایه ای بیش از ۲ هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان اطلاعات و صورتهای مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۳ را منتشر کرده است.
"فارس" در حالی برای هر سهم در سال مالی ۹۳ مبلغ ۱٫۳۸۶ ریال سود خالص محقق کرده که این رقم نسبت به گزارش قبلی(مبلغ ۱٫۴۰۶ ریال) ۱٫۵ درصد کاهش داشته است. همچنین این شرکت سود هر سهم تلفیقی خود در سال مالی مورد بررسی را با رشد ۸٫۵ درصدی از مبلغ ۱٫۶۰۴ ریال به مبلغ ۱٫۷۴۰ ریال افزایش داده است.
در گروه تصفیه نفت امروز اکثر نمادها متعادل بودند و در گروه شیمیایی خبر افزایش ۱۲درصدی بهای شوینده ها می تواند تاثیری مثبت بر نمادهای این گروه داشته باشد.
ارسال نظر