کد خبر : 13763

ابهامات پروژه ستاره خلیج فارس!

boorsoragh
پتروتحلیل- بازار سرمایه امروز در حالی شاهد نوسان یک واحدی شاخص کل بود که مهمترین خبر گروه شیمیایی ها برگزاری مجمع تاپیکو بود.
تاپیکو در حالی سود ۷۰۰ریالی نقدی را میان سرمایه گذاران تقسیم کرده و ۵۰۰ریال دیگر از یک هزار و ۲۲۰ ریال سود خود را به افزایش سرمایه اختصاص داد که بحث عمده مجمع حول دو موضوع عمده نوسان می کرد، نخست مساله راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین طرح پالایشی در دست اجرا کشور و زیر مجموعه ۴۹درصدی تاپیکو مورد توجه بود.
ستاره خلیج فارس براساس اعلام مدیران تاپیکو سال ۹۴شاهد راه اندازی اولین فاز از سه فاز شرکت خواهد بود هر چند که موضوع قیمت گذاری میعانات گازی مورد مصرف شرکت و همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز تکمیل این پروژه با ابهاماتی مواجه است.
موضوع دوم مورد توجه سیاست های تاپیکو برای تحقق سود سال ۹۴-۹۵شرکت است با توجه به اینکه سال مالی گذشته بخش مهمی از سود شرکت ناشی از فروش سهام پالایشگاه اصفهان بوده است این شرکت برای سال جدید نیز برنامه عرضه چند شرکت زیر مجموعه شامل پتروشیمی غدیر و پرسی گاز را مطرح کرده و همچنین راه اندازی هلدینگ سلولزی را برای انتقال سهام حوزه کاغذ و چوب خود در دستور کار دارد. به هر حال مجمع تاپیکو امروز در شرایط مناسبی خاتمه یافت.
در گروه پتروشیمی امروزاکثر نمادها منفی معامله شدند تنها نکته مهم در این گروه معامله بلوکی پتروشیمی کرمانشاه بود که توسط صندوق توسعه بازار فروخته شد.
در گروه نفتی ها اکثر نمادها به جز سرمایه گذاری نفت منفی معامله شدند و شیمیایی ها نیز تب و تاب خاصی نداشتند.
ارسال نظر