کد خبر : 13662

عرضه سهام پتروشیمی دماوند در مهرماه

boors

سهام پتروشیمی دماوند پس از تصویب نهایی هئیت واگذاری، بزودی عرضه می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: بزودی هیئت واگذاری، آخرین وضعیت واگذاری سهام پتروشیمی دماوند را مورد بررسی نهائی قرار خواهد داد.

میرعلی اشرف پوری حسینی افزود: سهام این شرکت طبق برنامه ریزیهای انجام شده در مهر ماه واگذار خواهد شد.

وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی ٢۵,۵ درصد ارزش کل واگذاریها را در قالب اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به خود اختصاص داده است، گفت: رتبه بعدی در اختیار شرکتهای ایمیدرو با ٢١.٢ درصد و توانیر با ١۴ درصد است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری ٢٠ درصد باقی مانده سهام هلدینگ خلیج فارس اظهارکرد: این شرکت هم اکنون در فهرست واگذاریها قرار ندارد و واگذاری آن تنها با مصوبه هیئت وزیران امکان پذیر خواهد بود. واگذاری شرکت هلدینگ خلیج فارس در دستور کار قرار ندارد.

وی افزود: متاسفانه برخی از واگذاری های انجام شده چالش افرین بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش با انتقاد از روند خصوصی‌سازیهای انجام شده درگذشته تصریح کرد: متاسفانه اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور بد اجرا شد و اکنون شاهد شرکتهای زیادی هستیم که نیمه خصوصی هستند.

وی ادامه داده بود: اگر دولت می‌خواهد رشد کند، باید تکلیف این شرکتهای نیمه دولتی مشخص شود.

لاریجانی گفته بود: چه دلیلی داشت که پتروشیمی‌ها را از وزارت نفت منفک کرده و به سازمان تامین اجتماعی دادند، در حالی که این مجموعه صلاحیت لازم را نداشت و یا این که شرکتهای تابعه وزارت نیرو را به یکی از وزارتخانه‌ها واگذار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرده بود: واگذاریهای انجام شده با روح قانون اصل ۴۴ سازگار نیست.

وی ادامه داده بود: این واگذاریها را نمی‌توان خصوصی سازی دانست، چون رقابتی در آن دیده نمی‌شود، بنابراین دولت باید تدبیری بیاندیشد تا بخش خصوصی در کشور فعال شود.

ارسال نظر