کد خبر : 13528

هلدینگ خلیج فارس با سود ۲۰۴۵ریال باز می گردد

khalijfars

هلدینگ خلیج فارس سود سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۴ را در اولین گام مبلغ ۲۰۴۵ ریال اعلام کرده است که نسبت به سود ۱۴۰۶ ریالی سال ۹۳ با رشد ۴۵ درصدی همراه شده است.

سود حاصل از سرمایه گذاری ها نسبت به سال مالی ۹۳ رشد ۳۹ درصدی داشته است.شرکت همچنین مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها ( عرضه اولیه پتروشیمی مبین و بوعلی) پیش بینی کرده است.

شرکت همچنین اعلام کرده که ۴۰ درصد از سهام شرکت SPG را که ۵۰ درصد آریا ساسول را در اختیار دارد به مبیغ ۱۰۵ میلیون دلار خریداری کرده است.پتروشیمی پارس نیز مالک ۵۰ درصدی دیگر آریا ساسول است.

در این گزارش سود سال جاری پترول ۴۴۱ ریال و سود تقسیمی آن ۳۹۷ ریال اعلام شده است که خبری مثبت برای پترول است.

سود سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳ پتروشیمی پارس نیز در این گزارش ۴۴۱۰ ریال اعلام شده است که نسبت به سود ۳۳۹۱ ریالی سال ۹۲ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

این سود بدان جهت اهمیت دارد که پارسان و غدیر نیز هر کدام مالک ۱۹٫۷۸ درصدی این شرکت هستند.

سود ۴۴۱ تومانی پتروشیمی پارس با سیاست تقسیم سود ۳۹۷ تومانی مبلغ ۴۷۱ میلیارد تومان سود سرمایه گذاری برای سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۹۴ پارسان و غدیر به همراه دارند که به ازای هر سهم برای پارسان ۳۱ تومان و برای غدیر ۲۶ تومان خواهد شد.

شایان ذکر است سود سرمایه گذاری ناشی از تملک ۱۹٫۷۸ درصدی در پتروشیمی پارس برای پارسان و غدیر در سال مالی جاری ۳۵۶ میلیارد تومان می باشد( برای پارسان ۲۳ تومان به ازای هر سهم و برای غدیر ۲۰ تومان به ازای هر سهم)

ارسال نظر