کد خبر : 12483

انتظار برای آغاز معاملات پتروشیمی ها

boors kala2

پتروتحلیل- با وجود اتمام تعطیلات نوروز، بازار پتروشیمی همچنان در حالتی نیمه تعطیل به سر می برد و برخی از تاجران حاضر به اعلام نرخ های سال جدید نیستند.

به گفته معامله گران بیشتر فعالان این حوزه در انتظار معاملات هفته جاری بورس کالا هستند تا نرخ های جدید را اعلام کرده و وارد مبادلات شوند. این در حالی است که برخی از محصولات پلیمری با نوسانات اندک نسبت به سال گذشته مواجه شده اند، اما همچنان خرید و فروش در بازار این کالاها نیز صورت نمی گیرد.

از سوی دیگر در این روز نرخی برای محصولاتی همچون SBR1502 و SBR1712 و همچنین برخی از گریدهای پلی پروپیلن ها در بازار وجود نداشت و بیشتر تاجران در انتظار اعلام نرخ ها از سوی همکاران خود هستند.

در بازار محصولات شیمیایی نیز برخی از تاجران نرخ های پیشنهادی خود را نسبت به سال گذشته تغییر نداده اند و در انتظار اعلام نرخ های محصولات در بورس کالا هستند. گفته می شود همچنان بازار پتروشیمی ها حالتی نیمه تعطیل دارد و تا شروع معاملات بورس کالا رونق نخواهد داشت.

این در حالی است که تعدادی از معامله گران در انتظار افزایش قیمت ها در سال جدید هستند و دلیل آن را افزایش مالیات برارزش افزوده و همچنین افزایش قیمت حامل های سوخت می دانند. با این حال معاملات روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری می تواند تکلیف بازار پتروشیمی ها را مشخص کند.

ارسال نظر