کد خبر : 12275

ابهام در تعیین نرخ فرآورده های نفتی

images (7)
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز با ثبت تغییراتی کمتر از یک واحد روز متعادلی را پشت سر گذاشت.
امروز بازار پس از شروع ضعیف با خبر لغو محدودیتهای فروش مواجه شد که این خبر با استقبال فعالان بازار مواجه شد که باعث تعادل بازار شد.
در گروه پتروشیمی نگاهها به سوی جلسه روز یکشنبه هیات پذیرش بورس فرابورس است که براساس آن قرار است پتروشیمی برزویه در فرابورس پذیرفته شود.انتظار می رود این شرکت در اردیبهشت ماه شاهد عرضه اولیه باشد.
در گروه پالایشگاهها مداراک افزایش سرمایه ۶۷۸ درصدی پالایشگاه تهران روی کدال آمد تا شایعات در مورد این افزایش سرمایه خاتمه یابد.
در همین حال با نزدیکی پایان سال مالی شرکتهای پالایشگاهی بحث در مورد مرجع تعیین نرخ فرآوردهای نفتی و نفت خام از سوی پخش و پالایش در حال افزایش است. در حالی که پالایشگاهها خواهان اتخاذ نرخ نشریات بین المللی نظیر پلاتز هستند مشخص نیست پخش و پالایش از چه منبعی برای تعیین نرخهای که گفته می شود کمتر از نرخهای نشریات بین المللی استفاده می کند.
در گروه روغن سازان نفت پارس با صف خرید همراه بود. در این گروه تغییرات رخ داده در سیستم معاملات حکایت از احتمال عرضه اوراق شرکت پتروریگ و سهام شرکت نفت سپاهان براساس روش ثبت سفارش قبلی یا بوک بیلدینگ دارد این روش مستلزم قیمت گذاری دقیق عرضه های اولیه از سوی خریداران و ثبت قیمت از قبل است.
ارسال نظر