کد خبر : 12235

شهرک پتروشیمی؛ سهم دهدشت یا پلیمرکرمانشاه

gharb1

پتروتحلیل- پروژه شهرک پتروشیمی مرتبط با خط اتیلن غرب فردا در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور شعری مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی رونمایی می شود.

به گفته یک مقام آگاه، قرار است در این پروژه که مطالعه آن از زمان تصدی بیات مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و زیار مدیر صنایع تکمیلی آغاز شده، لزوم تاسیس ۳۶ کارخانه در مسیر خط لوله اتیلن غرب بررسی شود.

گر چه این پروژه با تاخیرهایی همراه بوده و کار مطالعه و شناسایی طرح ها از سال ها پیش آغاز شده، اما در حال حاضر به سرانجام رسیده و نهایتا قرار است شهرکی با ۳۶ کارخانه که مواد اولیه آنها پلی اتیلن است در مسیر خط لوله اتیلن غرب افتتاح شود. در این رونمایی نیز که بدون حضور بانیان این طرح برگزار خواهد شد، در خصوص مشخصات و ظرفیت این کارخانه ها اطلاعاتی به مدیران عامل پتروشیمی های مسیر خط لوله اتیلن غرب داده خواهد شد و آنها تشویق می شوند تا برای ساخت و راه اندازی این شهرک سرمایه گذاری کنند.

البته این مقام آگاه در این باره می گوید: رایزنی هایی برای ساخت این شهرک در مجاورت پتروشیمی دهدشت و یا پلیمرکرمانشاه آغاز شده، اما هنوز نتیجه آن به درستی مشخص نیست. با این حال این اولین شهرک پتروشیمی خواهد بود که برای استفاده از گرانول در چرخه تکمیل زنجیره ارزش ساخته می شود. گفته می شود در این رونمایی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز که خواستار افتتاح کارخانه هایی در مسیر خط لوله اتیلن غرب جهت اشتغال زایی بودند نیز حضور خواهند داشت.

ارسال نظر