کد خبر : 12134

بازگشایی پتروشیمی ها

namad
پتروتحلیل- سرانجام پس از چندین هفته کش و قوس آخرین نمادهای پتروشیمی به جز نماد پتروشیمی خارک در بازار بازگشایی شدند تا تمامی تاثیر افزایش بهای گاز در بازار مشخص شود.
دیروز چهار نماد پتروشیمی های اوره و آمونیاکی کرمانشاه، شیراز، پردیس و خراسان و دو نماد متانولی زاگرس و فن آوران بازگشایی شدند.
پتروشیمی شیراز: افت قیمت ۴درصد، صف فروش
شرکت پتروشیمی شیراز پیش بینی درآمد هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی ١٣٩٣ را مبلغ یکهزار و ۴۵٣ ریال اعلام کرده است.
پیش بینی عملکرد سال مالی ١٣٩٣ شرکت اصلی نسبت به پیش بینی سال مالی قبل به ترتیب افزایش ١۴ درصدی فروش، افزایش ۴١ درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته و کاهش ۵ درصدی سود عملیاتی را نشان می دهد. البته سود خالص بدون تغییر اعلام شده است.
شرکت عنوان کرده است که هیئت مدیره تصمیم دارد ٩٠% سود خالص سال مالی ١٣٩٣ را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی یادشده پیشنهاد کند.
پتروشیمی پردیس: افت قیمت ۴درصد، صف فروش
شرکت، پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ٩٣ را نخستین بار مبلغ ۴ هزا رو ۵١١ ریال و مطابق اطلاعیه اخیر با کاهش ١٠ درصدی مبلغ ۴ هزار و ٢۵ ریال اعلام کرده است که این درآمد نسبت به درآمد امسال کاهش ١٢ درصدی را نشان می دهد.
بر اساس اطلاعات ارسالی، هیئت ‌مدیره در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ٣هزار و ٨٢٢ ریال را به عنوان سود نقدی به مجمع عمومی عادی سال مالی٩٣ پیشنهاد کند.
پتروشیمی خراسان: افت یک درصد متعادل
شرکت، پیش بینی سود هر سهم سال مالی ٩٣ را با سرمایه ٩١٢ر٧٨٩ر١ ریال طبق اطلاعات ارسالی مبلغ یکهزار و ٨١٢ ریال اعلام کرده است که نسبت به سال گذشته افت ١۶ درصدی را نشان می دهد.
مطابق اطلاعات دریافتی، نرخ خوراک گاز مبلغ ١٣ سنت به ازای هر مترمکعب و با نرخ تسعیر ٢۶ هزار و ۵٠٠ ریال به ازای هر دلار و نرخ فروش صادراتی هر تن اوره به مبلغ ٣٣٠ دلار با نرخ تسعیر ارز ٢٩ هزار ریال به ازای هر دلار در نظر گرفته شده است.
شرکت اعلام کرده است که هیئت مدیره در نظر دارد معادل ٩٠ درصد سود خالص را جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ٩٣ پیشنهاد کند.
صنایع پتروشیمی کرمانشاه :۴درصد افت، صف فروش
شرکت نخستین پیش بینی سود هر سهم سال مالی ٩٣ را مطابق اطلاعات ارسالی، مبلغ یکهزار و ۶٩٣ ریال اعلام کرده است.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی ٩٣ نسبت به پیش بینی سال مالی قبل حاکی از افزایش ٣٢ درصدی فروش، افزایش ٧۵ درصدی بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته، کاهش ١٢ درصدی سود عملیاتی و در نهایت کاهش ١٧ درصدی سود خالص است.
پتروشیمی زاگرس: افت ۶درصد
شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی ٩٣ را با سرمایه ٢ هزار و ۴٠٠میلیارد ریال نخستین بار مطابق اطلاعات ارسالی مبلغ ۴ هزار و ١٠ ریال اعلام کرده است.
شرکت اعلام کرده است که هیئت مدیره در نظر دارد معادل ١٠٠ درصد سود خالص (به ازای هر سهم مبلغ ۴ هزار و ١٠ ریال) را جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ٩٣ پیشنهاد کند.
پیش بینی عملکرد سال مالی ٩٣ در مقایسه با پیش بینی عملکرد سال مالی جاری افزایش ٨ درصدی فروش، افزایش ١٢۴ درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته، کاهش ٣۶ درصدی سود عملیاتی و کاهش ٢٨ درصدی سود خالص را نشان می دهد.
شرکت دلایل تغییر جزئیات پیش بینی را افزایش مقادیر تولید و فروش متانول، افزایش نرخ خرید خوراک و کاهش نرخ تسعیر ارز فروشهای صادراتی اعلام کره است.
پتروشیمی فناوران: افت ۱۳٫۷۸درصد
شرکت پتروشیمی فناوران نخستین پیش بینی سود هر سهم سال مالی ٩٣ را مطابق اطلاعات ارسالی، مبلغ ۴ هزار و ٣٢۴ ریال اعلام کرده است.
پیش‌بینی عملکرد سال مالی ٩٣ نسبت به پیش بینی سال مالی ٩٢ کاهش ۶ درصدی فروش، افزایش ۶٨ درصدی کالای فروش‌رفته، کاهش ٣٣ درصدی سود عملیاتی و کاهش ٣٠ درصدی سود خالص را در پی داشته است.
در همین حال در بازار امروز گروه پتروشیمی در بخش هلدینگها تا حدودی مثبت بود و حتی پترول تا صف خرید نیز به پیش رفت. در گروه پالایشگاهی همچنان جو ضعیف باقی مانده و در گروه شوینده در کنار صف خرید تولی پرس امروز اعلام شد. شرکت گروه صنعتی پاکشو با نماد «پاکشو» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
به گزارش سنا با توجه به موافقت هیئت‌پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه مورخ ۱۵ دی ماه ۹۲ با پذیرش سهام شرکت گروه صنعتی پاکشو در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبه‌‌ی مزبور از سوی آن شرکت، از این تاریخ ۱۱ اسفند ۹۲ شرکت گروه صنعتی پاکشو به عنوان چهارصد و هشتاد و دومین شرکت پذیرفته شده است. در مجموع بازار دیروز همچنان بازار منفی بود که در آن ارزش معاملات به ۲۸۰میلیارد تومان بالغ شد.
ارسال نظر