کد خبر : 11967

پایان یا شروع اختلاف بورس و هلدینگ؟

boors kala2

پتروتحلیل- امروز بالاخره پس از یک هفته حواله های محصولات هلدینگ خلیج فارس که در بورس کالا فروخته شده بود به خریداران تحویل داده شد. این در حالی است که پیش تر هلدینگ با گذشت ۳ روز از فروش کالاها در بورس اقدام به تحویل حواله ها می کرد.

گر چه برخی از آگاهان بازار به اختلاف بورس و هلدینگ خلیج فارس بر سر میزان عرضه ها در بورس کالا اشاره می کنند، اما بورس کالا این اختلاف را قویا تکذیب می کند. با این حال برخی از کارگزاران به کاهش یک باره حجم عرضه پلی اتیلن سبک ۰۲۰ و ۰۰۷۵ اشاره می کنند و می گویند: عرضه های این دو کالا همواره هر کدام هزارتن بود، اما با افزایش ۱۵۰ تومانی قیمت پایه، عرضه این دو کالا به میزان ۵۰۰ تن به ازای هر کالا یک باره کاهش یافت و احتمال دارد اختلاف ها از همان زمان شروع شده باشد. این در حالی است که بورس نیز کاهش عرضه ها را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز گزارش می دهد.

با این حال امروز بالاخره پس از یک هفته حواله کالاهای فروخته شده به مشتریان تحویل داده شد و گویا این اختلاف در حال حاضر برطرف شده است. البته این اختلاف بورس و هلدینگ خلیج فارس در بازار داخل سبب افزایش قیمت برخی از محصولات این شرکت شد. البته به گفته آگاهان بازار هنوز مشخص نیست که این اختلاف کاملا برطرف شده و یا هنوز ادامه دارد.

ارسال نظر