کد خبر : 10707

در انتظار خبر خوراک

khorak2
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز شرایط ضعیفی را داشت که با افت ۰٫۵۷درصدی شاخص همراه شد.
در بازار امروز در گروه پتروشیمی آنچه موجب ضعف عمومی شد انتظار برای اعلام خبر خوراک مجتمع های پتروشیمی و اخبار ضد و نقیض در این باره بود. در حالی که ماهها انتظار برای اعلام نرخ خوراک همچنان ادامه دارد وضعیت نامشخص کنونی به افت قیمت سهام مجتمع های پتروشیمی منجر شده است.
برخی از منابع از احتمال قطعی شدن این نرخ در هفته جاری خبر می دهند. در همین حال در بازار انتظار روز افزونی برای گزارشهای ۹ ماهه نیز دارد گزارشهای که می تواند تاثیر کاهش تحریم ها را نیز نمایش دهد.
در گروه پتروشیمی امروز نماد پترول بازگشایی شد که پس از ۱۰۰میلیون عرضه سهم باز هم با اشتیاق خرید سهام توسط بازار مواجه شد. پترول همچنین امروز یک درصد سهام پتروشیمی جم را به بانک ایران زمین واگذار کرد تا سود مناسبی را در شروع سال مالی محقق کند.
در گروه نفتی ضعف پالایشگاهها همچنان ادامه دارد. در این گروه زمزمه های وابسته کردن نرخ خرید فرآورده های نفتی از پالایشگاهها به کیفیت تولید آنها دیروز پر رنگ تر شد. به گفته مدیرعامل پخش و پالایش شرایط قیمت گذاری قیمت فرآورده های نفتی تغییر کرده است.
عباس کاظمی در گفت و گو با شانا با بیان اینکه به این منظور یک آیین نامه اجرایی در تاریخ سی ام آبان به واحدهای ذیربط شرکت ملی پالایش و پخش ابلاغ شده است، گفت: این قانون در سال ٩٢ اجرایی می شود.
وی افزود: در این آیین نامه به تفکیک قیمت محصولات با کیفیت های متفاوت و بر اساس استانداردهای مختلف درج شده است.
او با بیان این که بهای ۶ فرآورده اصلی پالایشگاه ها که به شرکت ملی پخش تحویل داده می شوند، بر اساس قیمت های مشخص شده در این آیین نامه محاسبه خواهد شد، ادامه داد: همچنین اگر تفاوتی میان کیفیت فرآورده های فرعی پالایشگاه ها که در بورس عرضه می کنند وجود داشته باشد، بورس قیمت آن را تعیین خواهد کرد.
در همین حال در گروه شیمیایی نیز گرایش پر رنگ بازار به نمادهای کوچک موجب رشد قیمت برخی از نمادها از جمله نیروکلر و دوده صنعتی شد.
ارسال نظر