کد خبر : 10531

پذیرش پالایش نفت جی در بورس

gheir5

پالایش نفت جی در بورس اوراق بهادار پذیرش شد.

سرپرست پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان پذیرش این شرکت گفت: هیات پذیرش در جلسه ۲۴ آذر ماه خود، با ورود چهار شرکت به بورس اوراق بهادار موافقت کرد.

اسماعیل درگاهی ادامه داد: بر این اساس، سیمان فارس و خوزستان در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرش شد. این شرکت باید پیش از عرضه سهام در بازار، امیدنامه خود را تکمیل و اطلاعات را بر روی کدال ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه پالایش نفت جی دومین شرکتی است که در جلسه هیات پذیرش با ورود آن به بورس موافقت شده، ابراز داشت: این شرکت متعلق به سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت است.

درگاهی با بیان اینکه پالایش نفت جی سال گذشته در بورس پذیرش شده بود، تصریح کرد: اما در مهلت قانونی ۶ ماهه، مقدمات لازم جهت عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار فراهم نشد و در حال حاضر برای دومین بار درخواست پذیرش آن در بورس بررسی و با آن موافقت شد.

سرپرست پذیرش شرکت بورس تاکید کرد: پس از تکمیل اطلاعات بر روی کدال و تهیه امیدنامه، امکان درج نام شرکت بر روی تابلوهای بازار دوم بورس اوراق بهادار و عرضه ۱۰ درصدی سهام فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه هیات پذیرش با انتقال لیزینگ ایرانیان از فرابورس به بورس موافقت کرد، افزود: این شرکت از زیرمجموعه های ایران خودرو است و هم اکنون سهام آن در فرابورس ایران معامله می شود.

درگاهی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه پذیرش مجدد شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین مورد بررسی قرار گرفت و با آن موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه ۹۲ این شرکت مورد پذیرش قرار گرفته بود، گفت: با توجه به فراهم نشدن شرایط لازم جهت عرضه سهام در فرصت قانونی، شش ماهه دوم از ۲۴ آذرماه آغاز می شود و سهام دار عمده شرکت در این مدت فرصت دارد تا ۱۰ درصد سهام را در بازار دوم بورس اوراق بهادار عرضه کند.

سرپرست پذیرش شرکت بورس در پایان به جلسه بعدی هیات پذیرش اشاره کرد و افزود: ۱۵ دی ماه، هیات پذیرش، ورود دو شرکت پاکشوما و مهندسی و ساختمان صنایع نفت را به بورس اوراق بهادار بررسی می کند.

ارسال نظر