کد خبر : 10418

نرخ گاز، استخوان لای زخم

gaz1
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادارامروز شاهد جو منفی با شاخصی مثبت بود که در آن شاخص کل ۸۰واحد افت کرد.
در بازار امروز پس از جلسه روز گذشته مسولان و فعالان بازار با وزیر اقتصاد عرضه ها در سطح بالایی قرار داشت که همین امر نیز موجب کاهش قیمت برخی از بزرگترین نمادهای بازار شد.
تلاش برای افزایش عرضه ها برای کاهش سرعت رشد بازار دیروز همزمان شد با انتشار خبری در خبرگزاری مهر مبنی براینکه دولت لایحه افزایش قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها را به میزان ۵۰۰ درصد به مجلس فرستاده است. این خبر می افزاید که این لایحه با استقبال و نظر مثبت مرکز پژوهشهای مجلس مواجه شده است.
این خبر که در ساعت آخر بازار دیروز منتشر شد سبب تشکیل صفهای فروش در اکثر نمادهای پتروشیمی به ویژه هلدینگهای پتروشیمی نظیر تاپیکو شد که تاثیر منفی را بر روحیه معامله گران برجای گذاشت.اکثر کارشناسان خواهان تلاش مسوولان برای روشن شدن تکلیف نرخ گاز هستند نرخ گاز دارای اهمیت بالای برای تولید کنندگان اوره و آمونیاک و متانول است.
در گروه پالایشگاهی دیروز تمامی نمادها تحت تاثیر عرضه های سازمان خصوصی سازی با کاهش مواجه شد. در گروه روغن سازها بازگشایی نماد نفت بهران با جهش قیمت ۱۳درصدی همراه شد و در گروه شیمیایی همچنان تولید کنندگان شوینده با صف خرید همراه شدند.
ارسال نظر