کد خبر : 10001

کاهش عرضه ها متاثر از افت فشار گاز پتروشیمی ها

petroshimi00

پتروتحلیل- امروز در حالی قیمت پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی امیرکبیر با ۵۰ تومان کاهش به مرز ۶ هزار و ۷۵۰ تومان رسید که گفته می شود پس از گذشت تقریبا یک ماه از عدم عرضه این کالا، قرار است در هفته جاری و معاملات روز سه شنبه ۲۰۰ تن پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی امیرکبیر در بورس عرضه شود.

این خبر امروز سبب شد تا بازار اندکی با نزول قیمت این کالا روبه رو شود، هر چند اخباری در خصوص کاهش عرضه برخی از کالاها سبب شد تا این گروه از کالاها گران شود، مثلا خبر کاهش عرضه های پلی استایرن های معمولی و مقاوم و همچنین عدم عرضه انبساطی ها، بازار را با روندی صعودی و در نتیجه تحرک بیشتر روبه رو کرد.

گفته می شود برخی از مجتمع های پتروشیمی به واسطه افت فشار گاز با مشکلاتی برای تولید روبه رو هستند و از این رو میزان تولیدات خود را کاهش داده اند. این در حالی است که شایعه عدم عرضه محصولات پلی اتیلن سبک هم در این روز، نرخ آنها را افزایش داد.

البته بازار انتظار داشت تا برخی از کالاها مانند پلی اتیلن های سبک و پلی استایرن های معمولی و مقاوم با افت قیمت های پایه در هفته جاری روبه رو شوند، اما گویا این اتفاق رخ نداده و از این رو بسیاری از معامله گران با اطمینان از عدم افت قیمت ها، شروع به خرید کردند.

ارسال نظر