کد خبر : 8364

بورس کالای ایران میزبان سفارت آفریقای جنوبی

در راستای گسترش مناسبات بین المللی و توسعه ارتباطات با بورس های جهانی، بورس کالای ایران تعامل با بخشهای اقتصادی سفارتخانه های بین المللی را در دستور کار خود قرارداده است که در همین راستا در آبانماه سفارت آفریقای جنوبی طی هیأتی متشکل از دبیر دوم سفارت و همکاران از بورس کالای ایران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، در این دیدار هیأت آفریقای جنوبی به سرپرستی« اینایت حسن» دبیر دوم سفارت با نحوه انجام معاملات، تالار صادراتی،فرآیند پذیرش، تسویه و تحویل کالاها و مدیریت ریسک در بورس کالا آشنا شدند. بر اساس این گزارش، مسئولان بورس کالا در این بازدید ضمن تشریح مزیت های معاملات در بورس کالای ایران به ویژه در بخش صادراتی و تبیین فرصتهای معاملاتی فی مابین در حوزه توسعه محصولات، پذیرش کالا به معرفی مصرف کنندگان قیر صادراتی ایران پرداختند و همچنین امکان عرضه فیزیکی ذرت آفریقای جنوبی در تالار محصولات کشاورزی در این بازدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شایان ذکر است آقای اینایت در خصوص امکان انجام معامله توسط کارگزاران بورس ژوهانسبورگ در بورس کالای ایران، نحوه تسویه معاملات صادراتی، تبادل فناوری معاملاتی و امکان ارتباط فعالان بازار کالایی افریقای جنوبی با فعالان بورس کالا پرسشهایی را مطرح نمود که توضیحات لازم در این خصوص ارائه شد.

در پایان مقرر شد، همکاری فی مابین در سطوح بالاتر و با رویکرد بهره برداری از فرصت های تجاری مشترک تداوم یابد. بورس ژوهانسبورگ یکی از ۱۰ بورس برتر محصولات کشاورزی بویژه قرارداد آتی ذرت در جهان است که می توان از تجارب این بورس در توسعه قراردادهای آتی محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران بهره جست.

ارسال نظر