کد خبر : 8119

اثر‌پذیری پتروشیمی‌های گازی از افزایش نرخ خوراک

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دلیل اصلی روند منفی پتروشیمی‌ها، خبر افزایش نرخ خوراک است گفت: نمادهای حاضر در گروه پالایشی در حال اصلاح قیمت بوده و همچنین ترسی در بازار به واسطه شایعه افزایش نرخ بهره بانکی وجود دارد.

کامران صدیقیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به روند بازار سهام در معاملات امروز اظهار داشت: پتروشیمی‌های گازی با خبر افزایش نرخ خوراکشان به ۱۳ سنت تحت تاثیر منفی قرار گرفته‌اند. وی ادامه داد: در گروه پالایشی اخبار منفی وجود ندارد، اما به دلیل آنکه طی هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری در قیمت سهام آنان به وجود آمد، که در حال اصلاح هستند.این کارشناس بازار سهام با تاکید بر اینکه در شرایط منفی بازار، اکثر گروه‌ها با کاهش قیمت مواجه می‌شود، گفت: این شرایط پایدار نیست و طی روزهای آینده به ثبات باز خواهد گشت.

وی همچنین با اشاره به شایعه افزایش نرخ بهره بانکی تصریح کرد: بازار سهام نسبت به این اخبار، هوشمند است و در صورت اعمال افزایش نرخ بهره بانکی به ۲۵ درصد، ترس خروج نقدینگی‌ها از بازار سهام به بازار پول وجود دارد. وی ادامه داد: در گروه‌های خودرویی نیز، گزارش‌های ۶ ماهه انتظار بازار را برآورده نکرد و سرمایه‌گذاران با نگاه منفی نسبت به آن اقدام می‌کنند، به عنوان مثال در گزارش‌های ۶ ماهه پارس خودرو و سایپا به ترتیب ۱۳۵ و حدود ۲۵ تومان زیان اعلام شده است. صدیقیان تاکید کرد: در گروه‌های قندی هم بازار شاهد صف خرید است؛ در این گروه همواره در شرایط منفی بازار، شاهد روند مثبت آنان هستیم.

وی همچنین با اشاره به شرایط گروه بانکی تصریح کرد: این گروه نسبت به سایر گروه ها شرایط متعادل‌تری را طی می‌کند، اما نمادهایی در این گروه وجود دارد که با سقف منفی هم معامله می‌شود. اخیرا مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره مصوبه مربوط به صندوق ضمانت سپرده‌ها گفته بود که در حال توافق برای اجرای آن هستیم.

صدیقیان در پاسخ به این سؤال که روند اصلاحی بازار تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: این روند چند روزی دوام نمی‌آورد و در صورت پایین‌تر آمدن قیمت‌ها بازار به جذابیت گذشته خود باز می‌گردد و همین امر موجب رشد مجدد بورس خواهد شد.

ارسال نظر