کد خبر : 7999

تکذیب خبر اعتراض کارکنان و توقف تولید در پتروشیمی فجر

مدیرعامل پتروشیمی فجر گفت: تولید در این مجتمع پتروشیمی عادی بوده و هیچ گونه توقفی در تولید وجود نداشته است. مدیرعامل پتروشیمی فجر در گفت و گو با شانا اظهار کرد: خبر اعتراض و دست از کار کشیدن ۱۸۰ نفر از کارگران پتروشیمی فجر نادرست بوده و هیچ گونه اعتراضی صورت نگرفته است.

مهندس شهریاری با تکذیب هر گونه اعتراضی در روز گذشته گفت: حق سختی کار همراه با حقوق مهر ماه به کارگران پرداخت شده است. وی ادامه داد: روند عادی تولید بدون هیچ وقفه ای در حال انجام است و سرویس دهی به مجتمع های پتروشیمی واقع در منطقه در حال انجام است. روز گذشته خبری در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر توقف تولید در پی اعتراض ١٨٠ کارگر پیمانی پتروشیمی فجر منتشر شده بود.

افزایش ارائه خدمات به مجتمع های پتروشیمی با بهره برداری از فاز ٢ مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر با تاکید بر، در مدار بودن طرح های توسعه ای در این مجتمع پتروشیمی اظهار کرد: این پروژه ها شامل واحد تصفیه آب ( شامل بخش های پیش تصفیه، تصفیه آب و ساخت مخازن) ،واحد تفکیک هوا، توسعه واحد پساب شماره ١ و کوره دو گانه سوز بوده که با کل سرمایه گذاری ریالی ٣٣٣۵ میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی ١٢٣ میلیون یورو انجام شده است. مهندس حسین شهریاری افزود: واحد تصفیه آب شامل بخش های پیش تصفیه، تصفیه خانه و مخازن ذخیره آب است که وظیفه تولید آب اسمز معکوس(Ro ) ، آب بدون املاح (Demineralization water ) ، تصفیه آب کندانس ، تهیه آب بهداشتی و آب آتش نشانی را بر عهده دارد، این پروژه در مدت زمان سه سال و با سرمایه گذاری بالغ بر ٧٢٨ میلیارد ریال و ٨٠ میلیون یورو اجرا شد. مدیرعامل پتروشیمی فجر درباره واحد تفکیک هوای ناحیه ٢ پتروشیمی فجر گفت: این واحد در زمینی به مساحت ٢,۵ هکتار احداث شده است و شامل دو بخش فشرده سازی و جدا سازی هوا است که ظرفیت بخش فشرده سازی هوا شامل ١۵٠٠٠ نرمال متر مکعب در ساعت هوای سرویس و ٢٧٠٠٠ نرمال متر مکعب هوای ابزار دقیق و در بخش جدا سازی هوا دارای دو خط تولید می باشد و در واحد تفکیک هوا نیز ١٢٠٠٠ نرمال متر مکعب در ساعت اکسیژن گازی و ٢۴٠٠٠ نرمال متر مکعب در ساعت نیتروژن گازی تولید می شود. شهریاری تصریح کرد: این واحد در مدت زمان ٣۶ ماه و با مبلغی بالغ بر ۴٣ میلیون یورو با همکاری بخش خصوصی ساخته شده است. وی به پروژه های تصفیه پساب اشاره کرد و گفت: در واحد تصفیه پساب، پساب های دریافتی با املاح پایین پس از جدا سازی روغن و تصفیه فیزیکی و شیمیایی به همراه پساب بهداشتی در سیستم بیو لوژکی یا لجن فعال تصفیه شده و پس از زلال سازی وکنترل نهایی جهت استفاده در شبکه فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی و رقیق سازی بخش HIGH TDS استفاده می گردد درراستای افزایش ظرفیت واحد تصفیه پساب شماره ١ طرح توسعه آن در مدت ٣٨ ماه و با اعتباری ۶٨ میلیارد ریال اجرا گردید. شهریاری افزود: با هدف ارسال لجن های آبگیری شده از واحد های تصفیه پساب فجر و صیانت و حفاظت از محیط زیست، طراحی و اجرای کوره جامد سوز در دستور کار پتروشیمی فجر قرار گرفت، لجن های آبگیر ی شده واحد های ET١ وET٢ که بالغ بر ١۵ تن در روز می باشد و در اصطلاح فرایندی، به آن کیک لجن گفته می شود ،به محل کوره منتقل شده و به شیوه کاملا ساز گار با محیط زیست و مطابق استانداردهای روز اروپا سوزانده می شود. وی ادامه داد: این پروژه اولین پروژه امحاء لجن بیولوژیکی در ایران و خاور میانه و هفتمین پروژه از این نوع در سطح جهان محسوب می گردد و کلیه مراحل طراحی ، ساخت نصب و سیستم کنترل این پروژه صد درصد به دست متخصصان کشور و در مدت ١٨ ماه و با سرمایه ۵۶ میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسیده است. بر پایه این گزارش واحدهای نیروگاه برق و بخار و پست وخط ۴٠٠ کیلو ولت پتروشیمی فجر ناحیه ٢ در سال ١٣٨٩ و با سرمایه گذاری ٧٢٠ میلیارد ریال و ٢١١ میلیون یورو به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظر