کد خبر : 7903

انتصاب مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و فلات قاره

با برکناری زهیری از مدیریت شرکت نفت و گاز پارس، هفتمین مدیرعامل شرکت توسعه‌دهنده بزرگترین میدان گازی جهان تعیین شد.

به گزارش ایسنا، با حکم رکن‌الدین جوادی - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران - محمدرضا زهیری از مدیریت شرکت نفت و گاز پارس جنوبی برکنار و علی اکبر شعبان‌پور - مدیر شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی - جایگزین وی شد. شعبان‌پور هفتمین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پس از مهدی هاشمی، اسدالله صالحی فروز، اکبر ترکان، علی وکیلی، موسی سوری و محمدرضا زهیری است.

شعبان‌پور با مدرک تحصیلی لیسانس فیزیک از دانشگاه فردوسی مشهد پیش از این مجری خط لوله پنجم و ششم سراسری، مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، رئیس منطقه ۲ عملیات خط لوله اصفهان، رئیس طرح ایستگاههای تقویت فشار بعثت، وحدت و شمال غرب، رئیس تعمیرات پالایشگاه خانگیران، رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران را در سوابق کاری خود داشته است.

همچنین سعید حافظی با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مدیرعامل شرکت فلات قاره ایران شد. حافظی پیش از این مدیرعامل شرکت پتروایران بود که در زمان وزارت رستم قاسمی به این سمت منصوب شده بود.

این گزارش اضافه می کند محمود زیرکچیان زاده مدیرعامل سابق شرکت نفت فلات قاره ایران که یکی از حامیان زنگنه در دوران کسب رای اعتماد وی از مجلس شورای اسلامی بود یک ماه قبل به دلیل مخالفت وی با دستور وزیر نفت مبنی بر واگذاری پروژه های ان جی ال به شرکتهای پتروشیمی و پس از مشاجره به وزیر نفت از سمت خود برکنار و برای مدتی محمد باقر سلیمانی یکی از معاونین شرکت فلات قاره به عنوان سرپرست انتخاب شد.

ارسال نظر